Ga naar inhoud

Help mijn konijn heeft de teen uit de kom en eet het verband er telkens af


lotje

Aanbevolen berichten

Mijn konijn heeft de teen uit de kom zegt de dierenarts. Ik ben er nu twee keer geweest en telkens zetten ze de teen weer recht en dan krijgt ze een verbandje er om, maar deze haalt ze er telkens weer van af.

Weet iemand een oplossing?

Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Ik hooooooooooooop dat iemand mij kan helpen

:bunny1::(

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nagel is nog intact. Ik heb haar bij de trimsalon gebracht om nagels te knippen. Toen was ze bang en schrok waardoor haar voetje (teen) bleef haken.

Ze heeft geen wond gelukkig.

Dierenarts heeft het niet gehad over een kap. Ze zeiden dat ik er maar iets vies op moest doen, zodat ze van het verband af blijft. Ik heb er knoflook op gedaan, maar wat blijkt ze vind knoflook niet vies.

Het verband ligt er op dit moment weer af. Ik weet niet of het ook zonder verband weer goed komt. De dokter zei misschien wel, maar konden niets garanderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het verbad dient om de teen in de kom te houden zodat de gwrichtsbanden aan kunne sterken en de teen weer zelf o de plek kunne gaan houden....

zonder steun zal dat denk ik niet gaan helen!

je kunt toch morgen je dierenarts even opbellen en zeggen dat ie er niet van af blijft en dat je graag een kapje wilt komen halen?

beetje makkelijk gezeg... doe er zelf maar wat op....

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

martine heb jij ervaring met een lampekap? Mijn bunny gaat dat heel eng vinden, denk ik. Ga morgen wel ff bellen naar een andere dierenarts kijken wat die zegt.

Heb op je weblog gekeken. LIEF hoor. Helemaal leuk die gaten waar ze doorheen kunnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

martine heb jij ervaring met een lampekap? Mijn bunny gaat dat heel eng vinden, denk ik. Ga morgen wel ff bellen naar een andere dierenarts kijken wat die zegt.

Heb op je weblog gekeken. LIEF hoor. Helemaal leuk die gaten waar ze doorheen kunnen

ik heb er geen ervaring mee, maar mijn DA is er zelf geen voorstander van om een konijn zo'n ding aan te doen wegens de stressgevoeligheid van het beestje...

thanks by the way :) die gangen hebben ze zelf aangelegd hihihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank voor jullie reacties. goed te horen dat er mensen zijn die meeleven. Meesten zeggen van 'acht het is maar een konijn'

Ze is nu lekker haar hooi aan het eten. ik bedenk morgen wel wat ik doe. Die lampekap en stress dat zit me niet zo lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, wij hebben ons mannetje laten castreren en ging helemaal mis, heeft toen 2 weken een kap gehad. Dat ging best heel goed.

Het geeft wel stress waarschijnlijk maar dan heelt het wel!

Ik ben rontgenlaborant en een ding let op: HOE VAKER EEN GEWRICHT UIT DE KOM, HOE SLAPPER DE SPIEREN WORDEN EN DAN GEBEURT HET NOG VAKER.

Het beste is dus toche en kap, laat een kundige dierenarts checken of hij de kap niet zelf half uit krijgt, dan zit hij echt te los!

Succes en groetjes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat raar vroeger toen ik nog thuis woonden liepen me konijnen los in de thuin en aten steets aan de lavendel plant en me moeder werd er gek van.maar mischien verschild het per konijn.maar hun hebben echt de plant geruwineerd.

Die zijn vast niet oud geworden dan...? Volgens mij is het zelfs giftig voor konijnen nl...

Link naar reactie
Delen op andere sites

eentje is wel dood gegaan aan vergiftiging maar weet niet of het door de lavendel ging ik was toen pas 6 jaar.maar mijn konijn leefde nog wel 3jaar door daarna ook overleden aan baarmoeder kanker. en erger is daar waren we optijd bij maar de da had de operatie verkeerd gedaan was toen heel verdrietig van.zal morgen is me moeder bellen om het nog is te vragen als snuitje dood is gegaan aan de lavendol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .