Ga naar inhoud

Update Knuffel


YvonneH

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

We zijn gister met Knuffel op controle geweest bij de da. Op zich ziet het er goed uit. Ze woog weer 2 kilo, dus die 3 ons zat vast in haar maag/darmen is er wel uit. De da voelde nog wel wat zitten maar ze vecht al aardig terug als ze iets wil doen bij haar. We moeten voorlopig doorgaan met de lactulose en ze mag weer een klein beetje biks, we mogen opbouwen naar 20 gram per dag. We blijven haar dus ook het extra groen geven, 3x per dag. De da vond de hoeveelheid haar in haar keutels eigenlijk te weinig om last van te hebben dus misschien heeft ze gewoon hele gevoelige darmen. We moeten dus gewoon altijd goed op haar blijven letten. Vandaag heeft ze wel weer een paar binky's gemaakt in de ren dus daar was ik wel blij mee.

Ik heb ook nog een vraagje: kan ze doordat ze minder biks eet nu ook wat dunner worden? Of vangt de extra groente dat wel op?

Ik voel nl wel een beetje haar ruggegraat en botjes op haar kont, nou zit haar vet vooral op haar buik en de da heeft er niks over gezegd dus zal het wel haar bouw zijn. Is het misschien handig haar te gaan wegen?

Wat een vragen weer he,

groetjes yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze nu minder brokjes eet kan volgens mij wel betekenen dat ze af gaat vallen.

Zit hier nu ook met een konijn die ziek is geweest, en nu op voornamelijk groenten eet omdat ze niet meer wil. En daarvan voel ik de ribben, heupbeenderen e.d. ook duidelijk nu.

Dus het zou best kunnen inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen mijn nijnen een poos geleden een maand bij de DA hebben gezeten wegens Toendra's pootje, waren ze allebei ook afgevallen, omdat de DA enkel hooi en groenten voert. Maar op zich is dat niet slecht, want dat is dan hun "normale" gewicht. Ik denk dat ze door biks overgewicht krijgen, ook al krijgen ze niet veel biksjes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, bedankt allebei! Ze was idd te dik vandaar dat het me misschien snel opviel. Maar ik dacht miss zie ik dingen die er niet zijn. Ze kunnen hierdoor dan dus niet te dun worden? Dan zal ik me niet meer zo druk maken want verder doet ze het toch best goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel Mireille, Knuffel Krijgt nu: Andijvie, witlof, wortelloof, Selderij, Peterselie en basilicum.

Wat zou goed zijn om er bij te geven? De rest krijgt ook paksoi maar ik durfde dat nu even niet te geven. Ze weegt nu ongeveer 2 kilo, hoeveel groen heeft ze dan nodig om op gewicht te blijven? Ze eet nu verspreid over de dag 3 bakjes vol (steekt er flink bovenuit) en 15-20 gram biks en natuurlijk een paar keer hooi. Alvast heel erg bedankt weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je qau hoeveelheid groen en biks nu wel goed zit. (Tenminste als jouw bakjes zo groot zijn als ik denk natuurlijk)

Andijvie zitten veel vezels in en halen ze veel uit.

Witlof is vooral veel vocht, maar goed voor de darmdoorstroming

Naast de wortelloof kan je hem ook wel een klein stukje wortel geven.

Kijk eens bij de liddl voor biologische ruccola, daar hebben ze ook romeinse sla.

Beiden erg goed en de ruccola is vooral erg goed voor de darmen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh Yvonne, ik lees je verhaal nu pas... ben zo druk geweest met Kerst en de zorgen om onze eigen konijnen ,dat ik erg achter sta blijkbaar... :$

Ben blij dat ze het weer beter doet hoor!

Waar ik aan dacht... welke biks geef jij? Als ze idd gevoelige darmen heeft, is het bv wel een idee om over te schakelen op bv ss denk ik, omdat de prebiotica daarin de goede bacteriên stimuleert. Maar misschien krijgt ze dat al?

Wat zegt je DA daarover mbt de toekomst? Zijn er dingen die je nog meer kan doen om darmproblemen te vermijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Caroline, bedankt voor de tip, ander voer (ss) zat ik idd ook al aan de denken. Lijkt me zeker geen slecht idee. Ze eet nu gewoon dierenwinkel biks met een beetje Russel rabbit erdoor. Dan ga ik maandag toch maar even overleggen met de da. Verder moeten we goed in de gaten houden dat ze genoeg hooi en groenvoer eet. Ik merk wel dat ze nu erg honger lijkt te hebben (sinds vandaag) dus zal ik haar nog maar wat meer hooi en groen geven. Ze zit nu op 20 gr biks en het gaat tot nu toe goed. Verder is er niet echt een aanwijzing dat er iets anders aan de hand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Diddl, Het zal voor Knuf ook wel goed zijn denk ik.

Ben de groente maar verder aan het opbouwen want je begint echt wel steeds meer botjes te voelen. Maar ik durf niet heel veel meer te geven in 1 keer want dan ben ik weer bang dat ze daar weer last van krijgt. Lastig he konijnen:baby:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .