Ga naar inhoud

Ontstoken oogje


Pluchke01

Aanbevolen berichten

Deze morgen bleek mijn konijn plots een dik ooglid te hebben, zijn ander oog is normaal en de hele dag gedraagt hij zich ook normaal, eet goed... alsof er niets aan de hand is. Ik belde met de dierenarts die zei af te wachten, er is ook geen etter of zo. Mijn konijn werd vorige wek nog ingeent. Heeft een konijn bij myxomatose een ander gedrag? Het is ook niet verergerd sinds deze morgen. Aangezien ze een paar dagen terug een teek op haar ooglid had, zou ze daar een ontsteking van kunnen hebben? Moet ik me zorgen maken of gaat dit vanzelf genezen? Of is oogzalf nodig? Anders ga ik morgen toch nog even langs de oogarts... mijn foto blijkt te groot...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat raar dat de dierenarts dat zei. Ik zou een andere dierenarts opzoeken want een dierenarts die zonder het dier gezien te hebben zegt "afwachten" vind ik een prutser. 

Wat wil je eigenlijk bij de oogarts gaan doen? Oogzalf bij dieren is niet te vergelijken met oogzalf voor mensen! Zelf gaan rommelen en beoordelen of er zalf nodig zou zijn moet je ook echt niet doen. 

Gewoon even een andere dierenarts bellen. Er is hier op het forum met konijnkundige dierenartsen, vast ook bij jou in de buurt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .