Ga naar inhoud

Rare ontlasting Pimmetje


Dr. Bob

Aanbevolen berichten

Ons konijn Pimmetje had gisterochtend diarree. Hij zat van onder onder omdat hij er doorheen had gelopen, we hebben het beestje toen schoongemaakt en het hok verschoond. Het duurde toen een tijd voordat hij weer poepte (s avonds weer) maar dat zag er goed uit. Hij is al die tijd wel blij en actief geweest. Nu heeft hij net een hele doorzichtige keutel gelegd, waarvan de helft aan zijn kont bleef hangen. Hij krijgt normaal brokjes, hooi en 's ochtends witlof en andijvie of sla.

Ik neem aan dat dit geen blinde darm keutel is? Die heeft hij regelmatig, want die legt hij dan op de grond en eet het dan op... En die zijn net zo glanzend, maar die zijn gewoon bruin. Hij is nu nog steeds vorlijk en rent door de kamer. Dierenarts heeft nu geen dienst, en een echt noodgeval vind ik het niet omdat hij wel gewoon eet.

Iemand enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

glazige poep is toch meestal ook een vorm van diarree!

dat de diarree terug komt zegt toch dat er iets aan de hand is!

ik zou hem vandaag eens alleen hooi en hooithee geven!

zeker geen groen!!

hooithee maak je door water met hooi erin te koken en dit te laten trekken.

het hooi vis je er dan weer uit waardoor er een bruinig sapje over blijft. dit laatje afkoelen en dan geef je het aan hem.

heeft ie ondanks deze maatregelen morgen nod diarree of plakkerige ontlasting moet je zeker wel ven langs de dierenarts gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .