Ga naar inhoud

vraagjes zieke knuffel


YvonneH

Aanbevolen berichten

Zoals jullie misschien hebben gelezen wilde onze Knuffel niet meer eten. Na een dagje bij de da mocht ze gister weer mee naar huis. Ze mag tot maandag (dan moet ze weer terugkomen) geen biks maar wel onbeperkt hooi en groenvoer. Nu eet ze dus al bijna 2x zoveel groen als normaal maar kan het echt geen kwaad als ze nog meer groen krijgt of gaat ze dan haar hooi laten liggen? Misschien een vraagje voor de experts?

@ Cindy: er zaten idd haren in haar keutels, geen bergen hoor maar toch.

Daar kon je toch iets voor geven? Kan je (of iemand anders) me vertellen wat dat ook al weer is en of je dat dan altijd moet geven of alleen als ze erg verharen? Erg verharen doet ze nu niet maar misschien wel genoeg om er last van te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ananassap schijnt goed te zijn tegen haren. Dat zorgt ervoor dat de haren niet aan elkaar klitten en dus dat er geen obstructies gevormd worden.

Volgens mijn DA (Inge Thas, erg konijnkundig) kan je een konijn nooit te veel groenvoer geven. Dus ik zou me daar geen zorgen over maken. Zolang ze niet aan de diarree geraakt natuurlijk, dat moet je een beetje in de gaten houden. Maar als ze voldoende hooi eet, dan loopt het wel goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties alvast, dan krijgt ze straks nog wat meer groen!

Bedankt voor de tip van de ananas! Er was toch ook nog iets anders dan ananassap? Want ik denk dat ik het dan straks uit voorzorg ook wil geven en om dan elke keer een ananas te zoeken is ook lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties alvast, dan krijgt ze straks nog wat meer groen!

Bedankt voor de tip van de ananas! Er was toch ook nog iets anders dan ananassap? Want ik denk dat ik het dan straks uit voorzorg ook wil geven en om dan elke keer een ananas te zoeken is ook lastig.

Bedoel je Prozyme?

Dat is te bestellen via konijnen.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .