Ga naar inhoud

Rode plas


HoppingBetsy

Aanbevolen berichten

Hallo! Mijn konijn Muis is een buitenkonijn maar vandaag zat ze binnen ( met de ramen open ) en viel mij wat op. Ze had wat geplast op de speeldoek waar ze op zit als ze binnen is en daar zat wat rood tussen! Ik heb het even aangetipt met mijn vinger en geroken ( ja sorry, dat doe ik gewoon ) maar het rook niet naar bloed. Ze is niet gesteriliseerd. Iemand een idee? Ik schrok er wel best van... Verder eet ze gewoon hooi en der groentes en ze is ook nog lekker brutaal, maar ik schrok me dood. Iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan komen door iets in haar voeding, die van mij hebben dat ook wel eens, meestal van bepaalde groenten. Niks om je zorgen over te maken. 

Ik moet er wel bij zeggen dat het hele plasje dan roodgekleurd is, en niet "wat rood ertussen" zoals jij het omschrijft, want dat klinkt wel gek. Dat zou een sliertje bloed uit de blaas of baarmoeder i.o.d. kunnen zijn, maar dan zou je wat urine op moet zuigen met een spuitje en het laten controleren bij een dierenarts als het zich herhaalt, zij kunnen dan checken of het inderdaad bloed is wat erin zit en dan kunnen zij jou verder helpen. 

Kijk ook voor de zekerheid even hoe ze van onder uitziet, of dat allemaal in orde is, geen wondje of iets. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .