Ga naar inhoud

Snot-blaasontsteking


MetaFleurOlivier

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Fleur en Olivier hebben momenteel beiden blaasontsteking en Olivier is daarnaast verkouden. Fleur heeft zachte ontlasting. Fleur reageerde ineens heel sterk op het groenvoer dat ze krijgt. Daar zijn we mee gestopt, ontlasting beter maar nu blaasontsteking omdat ze niet genoeg vocht binnenkrijgt en dus niet goed uitplast. Ze krijgt dan een week carprofen en dan komt dat weer goed. Er staat ook een operatie ingepland om de blaasafwijking goed te krijgen. Afhankelijk van hoe het de aankomende periode gaat, gaat die door.

Olivier heeft snot en krijgt nu Draxxin. Dat slaat aan maar vooral na de kuur spannend pf het wegblijft. Olivier heeft er nu ook blaasontsteking bijgekregen! Een week carprofen heeft niets geholpen. De infecties onstaan hier eigenlijk nooit door bacteriën en gaan altijd over na carprofen. Nu dus niet. Ik verleng dit weekend nog de carprofen, maandag moet ik weer heen voor draxxin. Heeft iemand van jullie ervaringen met konijnen die tegelijkertijd snot en blaasontsteking hadden? Kunnen eventueel twee antibiotica gegeven worden? Ik zal het maandag vast horen maar wat ook zeker benieuwd naar jullie ervaringen. Beiden zijn springlevend en doen alles perfect!

Ik vind overigens wel dat ik zwakke konijntjes heb, ik rol van het ene in het andere probleem met deze kindjes. 

 

Groetjes Fleur, Meta en Olivier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier twee chronische snotteraars die nog nooit blaasontsteking hebben gehad. Over de twee soorten AB doorelkaar geven zou ik even navragen bij de DA. Ik kan me voorstellen dat dat best heftig voor zo'n konijnenlijfje is. 

Heel veel beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .