Ga naar inhoud

Onmacht


Kiimm

Aanbevolen berichten

Anderhalve week geleden kwam ik beneden en mijn nijntje Bella lag rustig, eigenlijk te rustig.

Ze staat binnen.

Deed haar kooi open zodat mevrouw eruit kon, maar nee na een half uur was ze er nog niet uit en lag ze nog steeds op het zelfde plekje.

Ik heb haar uit haar kooi gehaald en neergezet (op dat moment voelde ze helemaal slap), wat mij ook opviel is dat ze met haar rechterachter poot trok.

Gaf der wat hooi en dat wilde ze niet, gaf der een stukje andijvie en zelfs dat wilde ze niet (terwijl ze normaal altijd gelijk eraan gaat knabbelen)

Oke, dan maar gelijk dierenarts bellen..

Mocht gelijk komen, hielde der daar want DA was aan het opereren.

Zo kon de DA tussendoor kijken bij der en na operatie der gelijk onderzoeken.

Daar sta je dan bij de DA, je vriendinnetje achter laten.

Laat in de middag kon ik haar weer halen, conclusie was een verstopping (waarschijnlijk ook door der haar, omdat ze erg in de rui was).

Mevrouw had injecties gehad, had emeprid meegekregen en zouden nog telefonisch contact hebben..

Dagelijk 3x 0,75 ml emeprid geven, buik masseren en daar kwam het hoor..

Allemaal keuteltje in verschillende soorten en maten incl haar

Het ging de goede kant op, mevrouw at weer beetje bij beetje, hulpelde weer beetje bij beetje.

Tot vorige week dinsdag avond, weer stil liggen, niks willen..

Ik dacht daar gaan we weer, buikje weer gemasseerd en daar kwamen de keutels weer..

Ook met af en toe een slijmdrap

Pff gelukkig!

Woensdag ochtend.. alarm!

Weer met een noodgang naar de DA, nijntje kreeg verhoging.

40,5 graden, ze zou weer daar blijven en waarschijnlijk ook nachtje blijven ter observatie en om mij een nachtje rust te geven.

Om 16.45 werd ik gebeld door de DA, ging alweer stuk beter!

At hooi, dronk water en was alweer veel meer alerter.

Pfoe wat een opluchting!

Volgende ochtend zou ik gebelt worden hoe of wat.

Werd gebeld volgende dag, mocht er meenemen.

Wel kreeg ik ciseral drops en meloxidyl 0,5 mg/ml kat mee.

Ciseral drops 3x daags 0,75 ml en de meloxidyl 1x daags 0,5 ml

Ze vrolijkte weer helemaal op, huppelen, eten, drinken en zelfs der bix pakte ze zo af en toe.

En der keutels kwamen er weer in trosjes uit, maar ook losse keutels incl haar.

Pff weer opgelucht, ze gaat het redden.

Gister was ze weer terror aan het worden, uitdagen, achter de kast (om aan de draden te knagen) naar me toe komen om aandacht te krijgen.

Maar om 20.30 was het weer zover, weer der rechterachter poot niet gebruiken, heb der bij me genomen op bed en der gemasseerd.

Water geprobeerd te geven met een spuitje, maar te vergeefs, ze wilde niet slikken..

Na een uur de spoed arts gebeld, want ze ging steeds meer achteruit.

Andere poot gebruikte ze ook niet meer, leek wel of ze er tegen aan het vechten was.

En toen ging ze met der kopje liggen op de grond, pakte der meteen op om weg te gaan.

Tevergeefs, ze werd rustig.. gaf een gil die door merg en been ging, een schrokje en overleed in mijn armen.

 

Nu blijf ik me maar afvragen, wat was het (want ik geloof niet dat dit alleen een verstopping is geweest) en heb ik der wel genoeg geholpen?

Voel me hierdoor zo machteloos.

Ene moment huppelde ze rond, andere moment deed ze niets meer en kwam ze te overlijden in mijn armen.

Ik mis der, rust zacht mijn lieve Bellie

IMG_20170924_232730_787.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte!

 

Aan jezelf hoef je niet te twijfelen. Het lijkt erop dat je alles voor haar hebt gedaan wat je kon. Konijnen zijn hele gevoelige diertjes als het aankomt op hun maagdarmkanaal. Het kan echt heel lastig zijn om ze daar goed doorheen te krijgen. 

De enige manier om zeker te weten wat precies het probleem was, is door sectie te laten verrichten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .