Ga naar inhoud

angstig vrouwtje..


silly1984

Aanbevolen berichten

HAllo allemaal,

Ik heb een vrouwelijk konijntje:bunny2: is nu bijna 1 denk ik.Ze is zo verschrikkelijk bang altijd,als ik haar wil aaien in de kooi rent ze gelijk weg of wil ze me bijten als ik boven haar koppie kom.Terwijl ik vaak eerst mijn hand even op de bodem leg zodat ze niet schrikt:blink: En als ik haar eruit laat dan komt ze wel even naar me toe maar aaien of iets ho maar! En ze wil overal aan knagen of in bijten!MN broek,de tafel,kerstboom:blink:drempel van de deur in de gang...

WAt is dat toch en is er wat aan te doen?Ze moet gewoon weten dat ze niet bang hoeft te zijn voor mij want we geven haar altijd lekker eten en drinken en genoeg speelgerei:$ hihi\

Wie kan me helpen want ik wil geen bang konijntjuh:baby:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je heel voorzichtig aan moet gaan pakken met deze dame.

ga eens op je buik voor de kooi liggen zodat je op haar hoogte begeeft en praat dan tegen haar. de dit maar een een week of twee weken lang. daarna steek je je hand eens voorzichtig in de kooi en leg je m gewoon op de bodem. als je konijn vanzelf naar je hand toekomt kun je haar voorzichtig eens gaan aaien. geef haar na zo'n gebeurtenis altijd iets lekker, een lekker stukje groen bijvoorbeeld. je konijn gaat dan het lekkers associeren met jouw aanwezigheid.

begin dan ook met lekkers uit je hand te geven! je zult dit heel langzaam moeten opbouwen maar vergeet daarbij niet dat niet ieder konijn t zelfde is en dit misschien gewoon geen knuffelkonijntje is!

bijten en knagen is iets dat bij een konijn hoort en in de genen zit! afleren zal dan ook erg moeilijk worden! je kunt er wel voor zorgen dat ze genoeg knaagmateriaal heeft zoals bijvoorbeeld lekker wilgentakken of een knaagtunneltje ook van wilgenhout gemaakt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef haar anders eens, iedere keer dat ze naar je kijkt een zonnepitje...

Als ze dat weet, geleerd heeft, dan doe je het iedere keer als ze naar je toe komt...

Alléén als ze dus kijkt, en daarna alléén als ze komt, een zonnepit geven...

Het moet dus van haar afkomen. DAT beloon je.

Omdat ze zo angstig in haar hok is, kan je dat ook doen als je haar hok open maakt...op dezelfde manier dus.

Succes en geduld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar haal ik zonnepitten eigenlijk,supermarkt?En is dat niet dikmakend? Bedankt voor je advies.

Wat me ook sinds paar dagen opvalt is dat hij(gecastreerd) steeds op haar wil en zij zo bang is dat ze gaat knorren ofzo net een varkentje,ze is dan heel bang.Wat kan je daar verder aan doen?:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

zonnepittem krijg je in de diereniwnkel!

die in de supermarkt zijn vaak de gezouten zonnepitjes en die moet je niet hebben!

je krijgt ze dus in een dierenwinkel, boerenbond of een bouwmarkt met diernafdeling!

het is idd wel een dikmaker.. wat alle zaden eigenlijk wel zijn. maar een pit of drie per dag zal geen kwaad kunnen!

je zou als beloning ook gewoo een stukje groen kunnen gebruiken hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt een klein neurootje hahaha, dat knagen overal aan had ik ook bij een konijn dat ik vroeger had, wij noemden hem ook altijd 'bijtertje'. Alle kleding altijd stuk, mijn moeder was er destijds niet blij mee maar er was niets aan te doen, hij was vrij dominant en druk en agressief ook wel eigenlijk. Hij kreeg altijd veel stokken om te knabbelen (takken van de boom, niet giftig) maar hij bleef toch overal aanzitten. Tot zover de herrinneringen aan mijn neurootje.

Ik zou zo'n konijntje niet IN de kooi aaien, dat is haar territorium. Je hebt kans dat ze dan een keer niet bang is en gaat aanvallen. Dan schrik jij en dan ben je nog verder van huis. Ik zou haar uit de kooi lokken met wat lekkers (rozijntje, zaadje, vierkantje gedroogd brood) en dan languit op de grond gaan liggen met nog wat lekkers in je hand. Eigenlijk zoals Kelly zegt maar dan zonder in haar kooi te komen met je hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .