Ga naar inhoud

Teentje uit de kom


KnabbelBabbel26

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

 

Ik ben me vrijdag wild geschrokken. Ik liep naar de rennen buiten om de koppels te voeren, en het viel me op dat Babbel vreemd liep, een beetje mank. Ik bekeek hem beter en zag dat er een teen van zijn rechter achterpoot helemaal scheef stond. Gelijk de dierenkliniek gebeld en we konden direct terecht. Daar constateerden ze, of een breuk, of uit de kom.

 

Beestje werd onder narcose gebracht en meegenomen naar de rontgenkamer. Mijn arme kleine hummeltje, ik werd er naar van toen ze met hem voorbij kwamen, gewikkeld in een handdoekje in een diepe slaap..

Ze konden geen breuk zien, en bleek dus dat het teentje uit de kom was. Terwijl hij nog sliep hebben ze het teentje terug geduwd maar na een paat minuten floepte hij weer uit de kom..zucht..ze duwden het teentje nog een keer op zijn plek en nu bleef het zitten.

 

Ze haalden hem uit de narcose en legden hem weer bij zijn vriendinnetje in hun reismandje. Ze gaven me pijnstillers mee en zeiden dat ik goed in de gaten moest houden of het teentje zo blijft zitten. En hij moest echt goed blijven eten. 

Ze vertelde dat sommige konijnen door het leven gaan met een loshangend teentje, klopt dat?

Als hij zou stoppen met eten en dus veel pijn had willen ze het teentje deze week amputeren.

 

Eenmaal thuisgekomen was zijn teen alweer uit de kom..gelukkig eet hij wel en valt gewoon aan op de brokken zoals altijd. Wel is hij stiller.

 

Heeft iemand hier ervaringen mee? Tips? Advies?

 

Alvast bedankt!

 

Op de foto zie je het teentje scheef zitten, uit de kom dus. Het achterste achterpootje.

20170825_183708-864x1152.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach zeg, die Babbel. Hij zal wel weer halsbrekende toeren uitgehaald hebben en daarmee zichzelf bezeerd. Ik heb het nog nooit gehoord/meegemaakt maar het lijkt me inderdaad, dat als hij er echt last van gaat krijgen, dat het wellicht beter is om te laten amputeren. Want steeds zo een teentje uit de kom lijkt me ook zeer onaangenaam. Het ziet er naar uit in ieder geval. 

 

Sterkte hoor, laat je het weten hoe het verder gaat? Knuffels aan alle diertjes daar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .