Ga naar inhoud

Ziek door stress na tijdelijke opvang (voor een kennis van mij)


Umar91

Aanbevolen berichten

Goedenmiddag allen!

Ik ben net bij iemand toch tot de schrik gekomen dat haar konijn nadat ze tijdelijk op een vakantieplek stond ziek is geworden. Ik heb het zelf ook bijgehouden, Snapchat en whatsapp, of het konijn toen stress had tijdens het reizen. Dat was niet het geval. Ze vermoedt dat de opvanglocatie er iets mee te maken heeft gehad. Ik wil geen hetze veroorzaken. Maar meer ervaringen van mensen hebben in dit. Het gaat om Knavivo dierenpension waar haar konijn is geweest. Hebben jullie vergelijkbare ervaringen dat konijnen er gestressed wegkomen?

 

Het konijn heeft last van de darmen, heeft de standaard medicatie dus ook gehad. Wordt nu geholpen voor een gasbuik en stil liggende darmen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Nogmaals dit is niet om een heksenjacht te openen! Meer om de persoon te helpen hierin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn ene konijn Cas heeft ook een aantal keer last gehad van ziekteverschijnselen nadat hij naar de oppas was geweest. En ik heb echt een héél fijn vakantie-adresje waar er heel goed en liefdevol voor mijn konijnen gezorgd wordt en ze ook alle ruimte krijgen. (de halve tuin wordt speciaal geraad gemaakt, haha) Maar ja, het is anders dan thuis. Want het is echt een andere omgeving en natuurlijk ook andere mensen. En ze moeten toch ook even in de auto ernaartoe en terug (= ook stress). Dit jaar lijkt het gelukkig meer dan prima met Cas te gaan maar er zijn ook jaren geweest waarin ik of zelfs de oppas al met de fenbendrops in de weer konden om ernstig vermageren door mogelijk EC ( waarschijnlik veroorzaakt door stress) tegen te gaan. (Tot 400 gram in 2 weken, op een gewicht van nog geen 2kg totaal..)

 

Dus tsja... het heeft dan wel te maken met het vakantieadres, maar niet echt waar zij iets aan kan doen. Het kan gewoon stressvol zijn omdat het een andere omgeving is met andere mensen en in het geval van een pension ook andere dieren.

Wat dan misschien een idee is, is om de volgende keer een oppas aan huis te laten komen. Dat kan de buurvrouw zijn of een familielid, maar over Pawshake heb ik ook wel goede verhalen gehoord. :)

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .