Ga naar inhoud

Breezer leert snel!!


Aileen

Aanbevolen berichten

Gisteren heb ik voor het eerst clickertraining gedaan.

Om te beginnen ging ik klikken en hoppa een klein stukje witlof. Klik, weer een stukje witlof enz.

Daarna leerde ik hem om op 2 poten te gaan staan. Dus door het witlof voor haar neus te houden en omhoog gaan. Zodra haar voorpootjes omhoogging klik hoppa een klein stukje witlof. Dit meerdere malen keren herhaald.

Dus vandaag kwam hij weer uit de kooi en als eerste wat ie deed is hele tijd naar me toe lopen en op 2 poten staan in de hoop dat ie wat lekkers krijgt haha.

Maar helaas, ze krijgt alleen wat als ik op commando "hoog" zeg.

Dus toen ze het weer was vergeten heb ik Breezer geroepen, hij kwam direct en ik zei "hoog" en ja hoor dan staat ie op 2 poten (ik hoef het witlof niet voor haar neus te houden) klik en een stukje witlof.

Hij heeft het heel snel geleerd. in 1 dag al!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

hallo, ik ben net nieuw hier dus was een beetje alle berichten aan het lezen toen ik jou berichtje tegenkwam. superleuk dat breezer op commando op zn achterpoten gaat staan! ik wil beetle dat ook leren vandaar dat ik wat vraagjes heb. is zon clicker gewoon bij de dierenwinkel te koop? en reageert breezer nu enkel op t woordje hoog zonder de clicker te gebruiken? want ben je begonnen met het woordje hoog erbij te gebruiken toen ie eenmaal op commando van de clicker op zn achterpoten ging staan? lijkt me erg leuk als beetle dat ook kan! groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo, ik ben net nieuw hier dus was een beetje alle berichten aan het lezen toen ik jou berichtje tegenkwam. superleuk dat breezer op commando op zn achterpoten gaat staan! ik wil beetle dat ook leren vandaar dat ik wat vraagjes heb. is zon clicker gewoon bij de dierenwinkel te koop? en reageert breezer nu enkel op t woordje hoog zonder de clicker te gebruiken? want ben je begonnen met het woordje hoog erbij te gebruiken toen ie eenmaal op commando van de clicker op zn achterpoten ging staan? lijkt me erg leuk als beetle dat ook kan! groetjes

Hoi, welkom op het forum!! :)

ik heb in het begin idd een clicker gebruikt, maar later vind ik een clicker toch wel erg lastig want die moet je dan steeds bij je hebben als je je konijn ergens voor wilt belonen. Dus ik gebruik die al na 2 dagen niet meer. Je kan je konijn ook gewoon zonder clicker leren dat gaat net zo goed als je het goed aanpakt. Als je toch een clicker wilt, dan kan je dat gewoon bij de meeste dierenwinkels kopen. Die zijn voor honden bedoelt maar is ook goed te gebruiken bij een konijn.

Als je een clicker wilt gebruiken dan moet je in het begin je konijn aanleren dat de clicker iets positiefs uitpakt. Dus bijv klikken hup (wel meteen in 1 seconde) iets lekkers voor zijn neus houden. dit doe je dan constant totdat de konijn weet dat als hij de klik hoort ook wat lekkers krijgt.

Met achterpoten staan is gemakkelijk aan te leren. Je pakt dus iets wat je konijn lekker vindt bijv een klein stukje gedroogd brood, groenvoer enz. Je houdt dit voor zijn neus en ga je langzaam met je hand omhoog. Hij zal als het goed is je hand volgen omdat hij weet dat je iets lekkers hebt. zodra hij omhoog gaat zeg je "HOOG" en meteen snoepje geven. Dit herhaal je meerdere malen keren per dag. Het is per konijn verschillend. De een heeft het met 5 minuten door en de andere heeft een paar dagen de tijd nodig.

Nu hoef ik niets meer voor zijn neus te houden als ik wil dat hij op 2 poten gaat staan. Als hij bij mij staat dan zeg ik gewoon "HOOG" en hoppa staat ie op 2 poten! grappig. Natuurlijk beloon ik hem elk keer daarmee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo, bedankt voor je snelle reactie! ik ga het morgen gelijk proberen! zal het eerst zonder de clicker proberen en als dat niet lukt kan ik die altijd nog kopen. ben benieuwd of het lukt!

heel veel succes! hou me maar op de hoogte als je wilt? ben wel benieuwd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .