Ga naar inhoud

medicijnen oormijt


S&T

Aanbevolen berichten

Heeft iemand ervaring met Advocate spot on (voor kleine katten tot 4 kg)? 

Ik ben bij de dierenarts geweest en die heeft de konijnen dat gegeven. Na 2 weken zou de oormijt weg moeten zijn. Dat is over 3 dagen maar de bruine plekjes/korstjes zijn nog niet weg. Wel iets minder. 

 

Nu las ik op internet overal dat de werkzame stof Selamectine in moet zitten. Dat zit niet in Advocate spot on... Heb ik nu het verkeerde gekregen?

In Stronghold spot on zit deze stof wel. Ik moest na 2 weken de behandeling herhalen. Wat kan ik nu het beste doen, Stronghold vragen of toch de Advocate?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Advocate zit imidacloprid en moxidectine, een combinatie wat ook werkt tegen oormijt :) Bruine plekjes en korstjes zijn niet direct weg als de mijt dood is, dus het is niet gek dat ze er nog zijn. Dat het al minder is geworden, is ook een teken dat de behandeling aanslaat! Ik zou dan gewoon nog een keer de Advocate doen (als dat is wat de dierenarts aanraadt). Mocht het daarna niet over zijn, kun je altijd nog Stronghold gebruiken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .