Ga naar inhoud

totemdans van konijn


yilopy

Aanbevolen berichten

Mijn konijn Nijntje maakt dat geluid altijd, als ik binnenkom, als ze uit haar kooi mag, als ze wat lekkers krijgt, als ze lekker aan het rennen is.

Maar rondjes rennen om mij heen heb ik haar nog nooit zien doen, ze rent wel altijd een paar meter rond als ze wat lekkers heeft gehad, mét het stukje groente in haar mond.

Ik noem het bij haar altijd spontaniteit, als ik op mijn stoel zet en zij rent los, en ik geef haar geen aandacht komt ze ook altijd met haar ''Nnn'' geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat rondjes om de benen doet flappie knaas nu ook. het is een van de leukste spelletjes die ze kent. inmiddels zit ze in het gevorderdenklassement, want ze doet het nu ook bij twee personen tegelijk. hihi. het maakt haar overigens niet uit of ze per ongeluk een trap krijgt. gewoooon doorgaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Datzelfde zie je ook in dat filmpje Diddl.

Zowel de man als de leidster van de groep achter het hek, jaagt de overige nieuwsgierige konijnen weg van het hek waar Polle staat.

Polle is een man DUS dé ultieme bedreiging voor de leidster en de man van de groep.

Deze 2 MOETEN dus de groep bij elkaar houden en laten zien wie er de baas is.

Als eerste zie je ook dat de man (witte) achter die grijze aangaat en hem zelfs de 'planten'bak uitjaagt, en daarna weg van het hek.

Ik heb er meer filmpjes van en dan zie je dat steeds weer gebeuren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is Polle ook gecastreerd? Bibbl is morgen een week ram af. Ik hoop dat het minder word als zijn hormonen wat minder zijn geworden. Nu mist Pongo een stuk uit zijn andere oor. Ik heb voor Bibbl een binnenren zodat hij los kan maar niet die andere kan terroriseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Polle is (nog) niet gecastreerd...Maar dit gedrag zou wel één van de reden kunnen zijn...

Dat gedraai om onze benen is erg onhandig..Polle loopt los in de kamer en iedereen breekt zijn nek over hem...

Buiten dat gedraai en geknor geeft hij ook knauwtjes in je sokken, niet hard...maar aangezien het een nogal uit de kluiten gegroeide vent is en zijn knauwtjes dat dus ook zijn, voelt het niet fijn...

Ik ben er alleen nog niet zo zeker van of een castratie dit gedrag ook wegneemt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die circels draaien, ja dat gaat zeer zeker over na castratie...dat bijten...hangt dat daar mee samen?

Hou je er wel rekening mee dat een gedrag van een behoefte een gewoonte kan worden (Mintaka!!! ik weet het woord nimeer!!) Dus in theorie denk ik hoe langer je wacht na geslachtsrijpheid, hoe kleiner de gedragsverandering als dat in eerste instantie hormonaal gedrag een gewoonte geworden is tenminste... (dit is luidop denken hé...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .