Ga naar inhoud

konijn aangevallen


queenloesje

Aanbevolen berichten

Ik heb net de schrik van mijn leven gehad. Mijn twee konijnen lopen al een paar maanden los in de tuin. Ze hebben een prachtig buiten hok maar zitten daar eigenlijk nooit in. Ik lag al op bed en ik hoorde allemaal geluiden in de tuin dus ik maakte mijn vriend wakkker. Wij naar beneden rennen en horen een gil van een van mijn nijnen. Mijn vriend liep naar buiten en dacht dat 1 van de twee dood was. Ik schoot natuurlijk meteen in paniek en mijn miepie hoorde mij, stond op en liep direct naar me toe. Ik heb mijn beide konijnen direct opgepakt en naar binnen gedaan. Ik weet nu niet of dit kwaad kan maar ik wil ze dus echt niet meer naar buiten. Wat ik me nu afvraag is wat dit voor een beest dit geweest kan zijn. Mijn vriend zag het beest weg vluchten. Hij zei dat het beest kleiner was dan mijn konijn. Ik zie trouwens aan beide konijnen geen verwondingen, heb ze van top tot teen gecontroleerd. Gelukkig maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een egel zou ook heel goed mogelijk kunnen zijn, rat..ook..

Beide kunnen voor de konijnen geen kwaad voor zover ik weet...

Waarschijnlijk kwam het dier op het eten af..

Wat ga je nu doen ?

Konijnen weer naar buiten ?

Hou je er rekening mee dat 'rustig in de kooi' zitten ook kan betekenen dat ze het loeiheet hebben in hun wintervacht ???

Én ze zitten nu in een vreemde omgeving...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf ze niet meer naar buiten te doen. we wonen vlakbij een vijver en die is nu dus dicht. Ben dus bang dat ratten dus op zoek gaan naar eten maar liever niet mijn konijnen. Weet ook nog steeds niet zeker of het een rat geweest is. Ik heb ze nu in de gang staan waar de verwarming niet aanstaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

naar binnen halen midden in de winter is idd niet zo'n heel geschikt idee... ze zitten super dik in hun wintervacht nu!! voor eventjes, na een operatie bijvoorbeeld, kun je ze wel op een koel plek zetten maar om ze nu definitief naar binnen te halen ..... ,misschien zijn ze wel zo stil m dat ze t heet hebben!!

kun je ze niet gewoon in hun buitenhok doen?? dan kan er toch eigenlijk geen beest bij!!

kan me voorstellen dat je lam geschrokken bent!! vcerschrikkelijk lijkt me dat om je konijn te horen gillen...... brrrr...

heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige konijnen gillen ook snel hoor....

Als ze los lopen in de tuin en ze hebben een hok, is een ren maken om dat hok een goede optie misschien ?

Als je het dan aan de bovenkant ook nog af kan sluiten, haal je in ieder geval je konijnen niet uit hun vertrouwde omgeving én zitten ze meteen veilig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb de konijnen naar binnen gehaald maar dan naar de zolder, heb daar een groot gedeelte voor ze afgezet. ( heb ik het daar ook weer eens opgeruimd). Het bevalt de dames volgens mij goed. Ze zijn weer helemaal levendig. In april doe ik ze weer naar buiten in hub hok met een afgesloten ren. Durf ze niet meer los te laten wat heel jammer is want ze konden heerlijk ravotten in de tuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .