Ga naar inhoud

Konijn lijkt somber door nieuwe kooi


Fitfoodprints

Aanbevolen berichten

Hoi! 

 

Gisteren is er een nieuw hok binnengekomen voor onze bunnies. Ze leven nu nog allebei apart op advies van de leden hier, dus er staan nu twee hokken in de kamer. Onze dame, Moos, heeft de eer om in het nieuwe hok te leven. Vol enthousiasme alles in elkaar gezet gisteren, maar ze lijkt heel somber. Ze wilde niet in de huisjes die erbij geleverd waren en hupste een beetje verloren rond. Wilgentakken en haar favo speelbal zijn nog niet aangeraakt. Ze eet wel gewoon haar brokjes en haar hooi, groenvoer ook.. Uiteindelijk maar haar oude huisje er weer bijgezet en daar verstopte ze zichzelf gelijk in. Elke keer als we langskomen, vliegt ze tegen de tralies aan... 

Het andere konijn heeft het prima naar zijn zin in het andere hok. Gelukkig! 

 

Moet ze wennen aan de grootte van het hok, de geur van "nieuw" of moet ik me zorgen maken? Ze loopt nu los in de tuin en maakt wel gewoon veel binky's... 

 

Edit: het is een binnenkooi van 1.40 met tralies rondom.  Voorheen had ze een plastic bovenkant met enkel tralies aan de bovenkant.. Misschien hoort ze nu veel meer? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze vindt dat heel eng en voelt zich duidelijk nog helemaal niet op haar gemak. Dan kan soms wel weken duren! Je kunt niet van haar verwachten dat ze na een dag al helemaal gelukkig is met haar nieuwe huis. Komt wel goed, het ene konijn is het andere niet. Geef haar vooral de tijd en rust om eraan te wennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben er nu idd iets overheen gelegd voor een deel zodat het wat veiliger voelt voor haar. Er is uiteraard nog meer dan voldoende ventilatieruimte!! Na haar uitje in de tuin ging ze in haar hok wel al wat meer verkennen! (en vooral veel slapen, spelen zal wel vermoeiend geweest zijn :P)

Gelukkig maar, ik werd al bezorgd. Thanks voor jullie reacties! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .