Ga naar inhoud

Indalen van de balletjes


bumperklever

Aanbevolen berichten

Ja ziet er grappig uit natuurlijk als je het topic ziet hihih.

Maar eeehhh heeft iemand een foto van hoe je kan zien of de balletjes zijn ingedaald? Misschien ook een vooraf foto hoe ze er nu uit zien en een daarna hoe ze er dan uitzien? Mijn nijn plast alles onder en ik ben nu 2 x perdag de poepjes aan het opvegen en om de 2 dagen de plas echt aan het moppen. ik weet namelijk dat als ik het plas ook iedere dag doe dat hij vrolijk verder gaat nadat ik het net schoongemaakt heb. En eeehhhh het stinkt ook :$.

Kan iemand mij helpen aan foto's zodat ik weet wanneer mijn nijntje geholpen kan worden? Hij is nu 14 weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej! Welkom hier! :)

Zozo, dat is een 'mooi' stukje sproeigedrag wat jouw ram vertoond.:thumbsdown: ;)

Het castreren van een ram kan bij onze konijnkundige dierenarts vanaf een leeftijd van 4/5 maanden. (Tussen 3 en 5 maanden wordt een konijn geslachtsrijp)

De leeftijd waarop een ram gecastreerd wordt verschild wel per dierenarts. Rammen die met voedsters, of andere rammen samen gehouden worden, worden ook wel al gecastreerd op een leeftijd vanaf 3 maanden. Dit om ongewenste dekkingen en/of vechtgedrag te voorkomen.

Ik heb helaas geen foto's digitaal van de geslachtsopening en ballen van een ram.

Succes met je nijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je joun konijn nog zindelijk wil krijgen zal je dit met keutels opvegen en in het wctje leggen moeten volhouden .. thja dat plassen is teratoriaal pff wat een woord dus dat kan je eigelijk alleen verhelpen door hem te laten castreren .. maar daar is hij nu nog te jong voor begrijp ik dan zou je kunnen proberen de zindelijkheids training toch door te drukken zeg maar dat hij ook op een wctje gaat plassen

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ja... naar horen zeggen (verbeter me als ik het fut heb, heb t ook maar gehoord!!) is er ook wel een een stukje vlees te zien waar nog niet, of nog niet de volledige inhoud in zit... ahum hahah.

maar op deze foto... zie je echt twee glimmende langwerpige worstjes! en dat zijn de ballen! maar!!! een konijn kan zijn ballen ook intrekken he!!

maar die van jou is nu 14 weken.... bij die van mij was op de leeftijd van 12 weken nog niks van ballen te zien....

maar informeer eens bij jou dierenarts wat die voor leeftijdsgrens aanhoud??

de meeste hebben vier maanden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vandaag mijn dierenarts gebeld en die zij dat als de balletjes zijn ingedaald, dat hij dan pas onder het mes mag. Nou ja dan wacht ik maar af ja toch?

Anders als ik denk dat de balletjes zijn ingedaald dan probeer ik wel een foto te maken en mogen jullie oordelen, goed? hihihhi. Best een leuk onderwerp vind je niet. hhihih

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahah.. ik weet eigenlijk wel zeker dat je nog even af zult moeten wachten...14 weken is nog wel erg jong...

sommige dierenartsen drukken de balletjes als het ware ook naar onderen uit de buik.. maar niet elke dierenarts doet dit. en die van jou doet dat dus niet, zoals de meesten eigenlijk...

die arme Flippei van mij... t arme menneke is al zo vaak met de ballen bloot moeten gaan hier!! hahaha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .