Ga naar inhoud

Hele grote natte keutels / kleine plasjes


Bunnybabys

Aanbevolen berichten

Hoi BBers, 

Sinds ik mijn konijntjes gekoppeld thuis heb, keutelt mijn voedster die al bij me woonde hele grote keutels, die ook niet heel fijn ruiken. Echt wel bijna 3 keer het formaat van wat ze deed. Soms zijn ze ook niet rond, maar meer een ei of andere vorm. Toen ze nog alleen was, zag ik heel af en toe zo'n keutel, maar nu wel veel. Soms met een klein beetje slijmerigs eromheen. Ze heeft nu ook een paar vieze haartjes, ik denk van dat slijmerige/natte. 

Mijn nieuwe rammetje laat soms een heel klein plasje achter (zullen echt maar 3 druppels zijn), ongeveer 2x per e dag. Hij is 4 weken terug gecastreerd. Geen idee of dat verband heeft. 

Voor de rest eten ze alsof ze beren zijn, beetje biks vinden ze te weinig (helaas, ze krijgen niet meer). Hooi fietst er ook in. Met groenvoer ben ik een beetje weer aan het opbouwen, omdat ze misschien van de koppeling al genoeg spanning op de buik hebben en ik niet weet wat het rammetje gewend was. 

Kan iemand mij vertellen waar die enorme keutels vandaan komen en of de plasjes nog weggaan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel! Ik denk dat ik dan voor de zekerheid contact opneem met de DA, ik geloof niet dat ik moet behandelen zonder zeker te weten (en ik weet ook niet waarmee ik moet behandelen). 

Ik merkte dat mijn rammetje vanmorgen ook wat blindedarmkeuteltjes liet liggen. Zou hij ook last hebben dan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou kunnen, maar ik zou em sowieso mee behandelen.

Voor pinwormen heb je panacur of fenbendrops (zelfs werkzame stof) nodig en deze dan 2-4 weken geven. 

Mijn eigen konijnen zitten nu ook al 3 weken aan de panacur vanwege verdachte keutels. Ik heb ze verder niet laten onderzoeken omdat de uitslag negatief kan zijn terwijl ze wel wormen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Bunnybabys:

Jahoor. In de keuteltjes van mijn rammetje zelfs echt een wormpje gezien (vandaar dat hij zijn bdk niet eet). Ik hang morgen als eerste aan de lijn bij de DA. 

Jakkie :D Zorg wel dat je panacur of fenbendrops krijgt, want andere middelen werken niet tegen pinworm ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .