Ga naar inhoud

Voedster blijft agressief


ewy79

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Verleden jaar hebben we ons voedstertje verloren. Ik ben na een 2-tal maanden op zoek gegaan naar een nieuw voedstertje omdat onze gecastreerde ram (hangoortje) zich alleen voelde, hij kwijnde weg. Dus ben ik bij het asiel een nieuw voedstertje gaan halen en het leek een heel nieuwsgierig diertje. Toen we haar mee naar huis wilde nemen was ze heel erg boos. Ze duwde me met haar voorste pootjes weg. Eens ze thuis was heb ik haar een paar weken laten acclimatiseren. De koppeling met onze ram is moeilijk gegaan. Hij moest haar precies niet hebben en zij deed heel onderdanig. Maar hij wou haar niet. Na een tijdje terug geprobeerd en dan dulde hij haar wel maar hij ging steeds apart liggen. Dit is ondertussen niet echt veranderd. Ze liggen nooit knus bij elkaar, heel af en toe kan er een likje af maar het is precies geen grote liefde.

Het voedstertje valt mij ook steeds aan. Als ik mijn hand nog maar in het hok durf te steken om hun voederbakjes bij te vullen bijt ze, gromt ze en gaan haar oren plat liggen. Ik heb al geprobeerd om haar eerst iets lekkers te geven zodat ze weet dat het ok is maar elke dag is het hetzelfde liedje. Hij duwt haar dan ook weg of rent achter haar aan, precies alsof hij dat gedoe beu is :-) Binnen een maandje moet ik met hen terug naar de DA voor het vaccin maar ik ben er al bang van. Verleden keer, met haar sterilisatie, heeft ze echt lelijk gedaan. Ik geef hen bv ook elk een apart schoteltje met hun groentjes. Het is ook precies alsof ze steeds sterft van de honger. Ze komt aangelopen en ze stormt op dat eten af, precies alsof het al dagen geleden is...

Soms, als ze merkt dat de ram bij me komt om te knuffelen, komt ze ook aandacht vragen maar no way dat ik haar kan aaien. Ze snuffelt dan aan hem precies om te vragen "Wat doet ze met jou?!" en dan rent ze weg.

Heeft er iemand tips over dit gedrag? Wat doe ik verkeerd? Wat kan ik doen?

Ik zou het spijtig vinden om haar weg te doen want ze is al gedumpt geweest door een gezin die net een baby had gekregen en geen tijd meer hadden voor haar. Ze mag nu los in een hele grote tuin lopen, ze hebben een hokje samen en ze kunnen ook in ons tuinhok gaan zitten. Ik vind het zo erg voor haar... Ik wil gewoon dat ze gelukkig is :-)

Bedankt voor jullie tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt eigenlijk gewoon alsof het niet de goede match is. Je hebt je konijnen ruim genoeg de tijd gegeven om naar elkaar toe te groeien, maar dat is niet echt gebeurd. Ik denk persoonlijk dat ze allebei beter af zijn met een partner die wat beter hun past. 

Als je de ruimte hebt om twee koppels te houden hoef je haar niet weg te doen. Als je liever gewoon een koppel houdt hoef je je ook niet schuldig te voelen als je haar wel wegdoet. Zij vindt in de opvang ook wel weer een nieuw maatje waar ze wel gelukkig mee wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .