Ga naar inhoud

Mijn arme konijntje..


Kizmolover

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik ben hier nieuw op de site, ik heb 3 konijnen en een daarvan is mijn lievenlingetje, kizmo heet hij.

Hij is 1 jaar in januarie wordt hij 2 en hij heeft nu al een maand last van plakpoep, ik geef hem nu minder groenvoer..gezond eten, bix, maar niks helpt!

Ik ben bang dat hij dood gaat, hij is nog zo jong..maar hij is wel erg levendig, is dit een goed teken?

Alvast bedankt,

Groetjes van de hele beestenboel plus mijn 3 bunnies :bunny1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou per direct eens stoppen met het geven van groenvoer.

biks kun je bij plakpoep best ook weg laten!

geef je konijn nu veel en vers hooi en hooithee!

hoeveel en welke biks geef je?

vaak is plakpoep een gevolg van en teveel aan groenvoer!

maar als dit al o lang aaan de gang is, kan er ook een ernstogere achterliggende oorzaak zijn!

ik adviseer je nu:

* stoppen met groenvoer

* zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan

* een beetje ontlasting van je konijn in een potje meenemen naar de dierenarts! hij kan dit dan onderzoeken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blinde darm keutels die plat zijn getrapt lijken aardig op plakpoep, eigenlijk is het plakpoep.

Eigenlijk kennen we maar 2 soorten, plakpoep (blindedarm keutels) of diarree (varierend van licht tot erg)

blinde darm keutels die niet opgegeten worden komt door een teveel aan voedingstoffen.

Daarom wil ik graag zien hoe je konijn er uit ziet en wil ik graag weten hoeveel te eten die krijgt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .