Ga naar inhoud

Kan niet in haar mond kijken


YvonneH

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje over Lucky.

Lucky hebben we vorig jaar op straat gevonden en ze bleek van mensen te zijn die haar niet wilde hebben. We hebben haar toen meegenomen en ze is echt een heel lief en vrolijk konijntje. Het enige punt is dat je niet aan haar bek mag komen. Ik kan dus nooit tandjes checken en medicijnen geven bijv. gaat ook niet vanzelf. Als je het probeert lijkt ze echt net een stuiterbal, ze springt echt alle kanten op en dan kan je haar echt niet vast houden. Zelfs bij de da is dat erg moeilijk. We denken dat ze misschien iets naars meegemaakt heeft. Zijn er nog mogelijkheden om haar hieraan te laten wennen? Of moeten we het gewoon zo laten en niet meer proberen om haar tandjes af en toe na te kijken.

Groetjes Yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ diddl: We doen het ook altijd samen hoor medicijnen geven dan he. En met handdoek maar ze is zo klein en beweeglijk dat ze gewoon haast niet te houden is. Voor de rest is ze heel lief en makkelijk te aaien en zo. Alleen die mond... daarom denken we dat er ooit iets gebeurt is.

Het tanden kijken deed ik bij haar al een tijd niet meer (en zal ik dan ook niet doen) maarja medicijnen is soms toch nodig. Het leek me voor haar fijn als het iets makkelijker zou kunnen.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als haar inderdaad iets naars is overkomen, dan kom je er misschien met vertrouwen geven. Als je haar aait probeer dan in de buurt van haar mondje te aaien. Pongo had zijn vaste ritueel voordat hij het toe liet om medicijnen in zijn mondje te spuiten dus wachtte we altijd totdat zijn ritueel af was en konden we het rustig toedienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat het ook wel deels met karakter te maken heeft!

floes vind het geen enkel probleem om zijn tanden te laten zien en voor medicijnen komt ie gewoon bij je zitten en likt de spuit nog af naderhand!

flip daarentegen, is een monstertje op dat gebied! tanden chekecken lat ik bij hem dan ook aan de DA over. en voor medicijnen. tja t klinkt misschien cru.. maar ik de t gewoon snel achtereen door... dan is ie er t snelst vanaf!

oppakken, in de handdoek, onder mijn arm en zet het spuitje danaan de zijkant van zijn monje, en spuit t rustig in. wel rustig aan natuurlijk he

daarna krijgt e meteen een rozijntje of een andere beloning en blijk ik m nog even kroelen!....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Karakter is het denk ik niet want ze reageerd heel anders dan bijv. Knuf en dat is idd best een draakje met sommige dingen. Toen we haar vonden had ze een groot abces. Dat hadden ze behandeld met groene wondspray (voor bijv.schapen) maar ik weet natuurlijk niet wat er nog meer gebeurd is. Ze is namelijk echt bang als je bij haar mond komt, zelfs de da kan er haast niet naar kijken en die is echt super met konijnen. Maar goed ik ga er vanuit dat 2x per jaar dan voldoende is en voor de rest hoop ik dan dat het misschien ooit nog wel beter gaat (we hebben haar ook nog maar vanaf april). Lucky geven we ook erna iets lekkers ja, appel vind ze helemaal geweldig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er idd op dat er in het verleden iets naars met haar bekkie is gebeurd,vooral omdat ze verder zo gemakkelijk is.

Zielig is dat dan,he.

Ik denk dat je het checken van haar tanden idd door de da moet laten doen als je er toch bent voor het enten.

Dan zijn de tanden in ieder geval 2 keer per jaar nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .