Ga naar inhoud

Waarom doet hij dit?


knaagjes

Aanbevolen berichten

Hij is helemaal zindelijk, maar als ik hem in de ren laat rondlopen gaat hij de platte keutels op de grond doen. Hij deed het ook al voor Rosie Lee er was, hoewel recent toch minder, maar nu zij erbij is, terug dus.

Ik neem dan maar aan dat het territoriumgedrag is, maar waarom die platte keutels, ik dacht dat hij ze wel zou opeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De konijnen die buiten wonen doen het op het dak van hun hok, maar dan weet ik natuurlijk niet wie het is.

Maar Rufus heeft het altijd al gedaan op de grond als hij vrij rondliep.

Ik weet niet hoeveel ze eten, ze hebben beiden dezelfde manier van eten. Als ik het in het hok zet kijken ze er niet naar en een half uurtje later gaan ze zitten eten, doen ze met groente ook. Moet ik ze apart zetten om te eten? Dat heb ik nooit met dieren gedaan. Ik geef de biks die ik meekreeg van de fokster, om en om met de biks die Rufus gewend is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel biks geef je nu? En vooral... ge weet het hé... hoeveel van die leuke patékes van bij de Tom & Co krijgen ze per dag? Of lofties? Of druiven? Ben je ze teveel aan het verwennen? :lol:

De BD-keutels moeten echt opgegeten worden hoor, je zal dus op zoek moeten naar de reden waarom ze ze niet eten. Dingen om de beurt weg laten en zoeken van waar het komt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze krijgen 2 bakjes biks per dag en groente en hooi, niks anders. Das ongeveer 120-140 g biks. Rosie Lee eet ook goed, het is niet dat hij haar portie mee opeet, ze laat zich niet doen.

Maar het gaat er niet om dat hij de BD-keutels niet opeet, want dat doet hij wel degelijk, in de kooi vind ik er geen, maar dat hij ze altijd op de grond doet, das mijn probleem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een andere stoelgang waardoor ze op de grond komen i.p.v. in de kooi? Hier heb ik ook een hooguit 4 keer op de grond gevonden en die aten ze ook niet op. In de kooi ligt nooit iets. Ik ben nog lerende dus ik weet ook niet of ze kunnen kiezen of ze nu hun bd keutels neerleggen of hun gewone keutels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BD-keutels zijn lokken eigenlijk een reflex uit... van zodra die er uit komen, gaat de mond automatisch naar de anus en nemen ze het op...als ze het dus weer uitspuwen is er iets aan de hand...

Knaagjes, ik denk dat je nu teveel biks geeft :$ De tweeling weegt samen 6.5kg en krijgen 100 à 120 gr per dag samen.

Probeer eens te minderen met de biks, zeg mr 100gr en kijk eens wat dat geeft voor een paar dagen.

De BD-keutels hebben ze trouwens maar een paar keer per dag, dus je kan ze niet overal en niet veel vinden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .