Ga naar inhoud

Castratie Binky.


Debbie

Aanbevolen berichten

Morgenochtend is het zo ver, Binky word gecastreerd.

Ik moet hem om half 11 naar de dierenkliniek brengen, nu is het alleen zo dat ik me sinds gisteravond wel een beetje druk maak hoor:$ is de kans groot dat er iets mis gaat?:$

Ik zeg het liefste nog af haha, maar ik weet wel dat dit een grote stap is naar iets heel moois, want dan kunnen Nijntje en hij eindelijk écht naast elkaar liggen inplaats van via de tralies.

Hebben jullie misschien een paar tips voor me, zodat ik alles zo goed mogelijk kan laten lopen?

Morgenochtend zodra ik thuis kom van het wegbrengen ga ik de kooi goed schoonmaken en er kranten en handoeken in leggen.

Ik mag hem pas ophalen zodra hij weer gegeten heeft en zodra hij weer flink is opgeknapt van de narcose.

Hebben jullie veel nazorg en/of problemen gehad na de castratie? Ik wil me graag goed voorbereiden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb eigenlijk geen problemen gehad na de castratie en ik heb mijn twee manne tegelijk laten castreren!

als ik je een advies mag geven zou ik de kooi juist niet gaan boenen en schrobben meta llerlei middeltjes. maar gewoon de bodembedekker eruit halenen een beetje uitborstelen!

en dan wel idd handdoeken of een fleeece dekentje erin leggen.

door te poetsen en te schrobben wis je alle geuren uit en zal het voor binky een totaal andere omgeving met andere geur zijn als ie terug komt!

terwijl het voor hem lekkerder is terug te komen in zijn oude vertrouwde omgeving en eigen bekende geur!

geef hem voor je hem brengt nog wat extra lekker dingen! biks, groentes!

geef hem ook wat biks, wat ie normaal krijgt mee naar de da. mocht hij na de operatie al zin hebben om te eten kunnen ze hem zijn eigen vertrouwde voer aanbieden.

haal voldoende lekker verse groenten in huis! kruiden zijn ook een aanrader om het eten te stimuleren.

veel konijnen krijgen na de operatie een injectie met een pijnstiller voor 48 uur! vraag als je hem gaat halen, of hij deze gehad heeft en anders moet je pijnstillers mee krijgen!

mijn mannen waren de dag erna weer helemaal de oude! alles is geheel probleeemloos verlopen!

je hebt, neem ik aan, met je diernarts gesproken over de narcose en dergelijke?

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het voer dat hij hier krygt en het hooi gaat met hem mee ^^

Ik vind het inderdaad wel een goed idee om zijn kooi leeg te maken en af te stoffen want zo houd het inderdaad zijn geur bij zich, das een goeie.

Onze ratjes zijn al 4 keer door deze dierenarts geopereerd aan tumoren etc, en dit is echt super goed gegaan, en heb ook veel vertrouwen in de dierenarts, ze hebben ons altijd heel goed geholpen, of het nou snachts/weekend/ochtend was.

Morgen om half 11 moet ik er zijn en dan hebben we eerst een gesprek over hoe alles in zijn werking gaat, narcose, pijnstilling etc. en word Binky van top tot teen nagekeken.

Is alles goed en ben ik het overal mee eens gaan ze operen.

Dit is hoe de dierenarts en ik het afgesproken hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klinkt toch prima!!! ik neem aan dat je hem dan pas laat in de middag mag gaan halen! als ie goed wakker is!

mij heeft de diernearts toen gezegd een doekje bij me houden in bed, de nacht vor de operatie. zodat daar mijn geur aan gign zitten. na de operatie hebben ze dit bij ze gelegd en schijnbaar is ie daar toe meteen naartoe gekropen!

succes morgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa, ze willen hem zoiezo tot begin van de avond houden, en als hij dan nog niet gegeten heeft blijft hij totdat dit wel zo is.

Ik weet ook dat hij in hele goede handen is hoor! ik ben heel blij met hun.

Vanavond leg ik even een kleedje over mijn kussen heen, en die zal ik met hem meegeven, net als zijn kruidenhooi en biks. bedankt voor je tips.

het stelt me toch weer even wat geruster want ik vind het toch wel eng..

Ik ga hem nu nog even lekker knuffelen en hem zijn portie groenten geven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .