Ga naar inhoud

Omslag qua zindelijkheid


Dee

Aanbevolen berichten

Goede.. nacht inmiddels,

Mijn konijntje Skittles is inmiddels zo'n 4 maanden en is eigenlijk toen ik haar kreeg met 8 weken altijd heel netjes geweest. Ze mag regelmatig vrij rond lopen en als ze dan moest keutelen of plassen ging ze dat altijd heel netjes op het toiletje in de kooi doen. Helaas is ze sinds zaterdag helemaal omgeslagen, ze plast en poept overal in d'r kooi, het liefst tegen de randen en op het plateau waar d'r voerbak staat.. En daarna gaat ze er ook uitgebreid in liggen met als gevolg dat zij (en de kooi) enorm stinkt. Ook als ik haar los laat liggen er overal plasjes en keutels. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen aangezien er niets veranderd is, ze is ineens gewoon helemaal omgeslagen.. Is ze gewoon haar territorium aan het afbakenen of kan het ergens anders aan liggen?

Wat kan ik het beste doen om haar weer terug in het oude patroon te krijgen?

Alvast bedankt.. :bunny1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed ook dat je een mannetje zal hebben :)

Nu, het is ook zo dat konijnen toch wel hun ding blijven doen afgaande op de geur, dus als je het wil keren zou het niet slecht zijn om de kooi eens met azijn grondig schoon te maken zodat de focus weer wat meer op het toiletje komt ... niet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed ook dat je een mannetje zal hebben :)

Nu, het is ook zo dat konijnen toch wel hun ding blijven doen afgaande op de geur, dus als je het wil keren zou het niet slecht zijn om de kooi eens met azijn grondig schoon te maken zodat de focus weer wat meer op het toiletje komt ... niet ?

ik denk niet dat het zal helpen! mischien wel eerder verergeren!!een ram sproeit om zijn territorium duidelijk af te bakenen! als die geur weg is! begint ie waarschijnlijk gewoon opnieuw!

maar ik zou zeggen!pak m eens tegen je aan en kijk tussen zijn benen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahah ja dacht ik eerst ok!!! maar is de minst stressvolle manier en zo laten ze hier alles met zich doen!! ook nagels knippen en dergelijke!

de dierenarts pakte ze zo ook om van onder te bekijken en werkt goed.

een hand onder de kont en een hand achter de voorpootjes. en dan tegen je borstkast aanhouden. met de hand waarmee je m onder zijn kont vasthebt kun je zijn beentjes spreiden en dan zie je 't ..... (of niet natuurlijk)

en o iets te zien zul je m toch moeten pakken! ik denk dan altijd zo! beter in een keer en snel! dan zes honderd keer proberen en morrrelen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo bedoelde ik dus!!Foto-DDOJSLOP.jpg

alleen hpoud ik m hier een beetje schuin voor de foto... die moest toen ff goed duidelijk zijn(hahaha)

nomaal houd ik m gewoon recht voor me en kan ik zo naar beneden kijken!

(al doe ik dat nu natuulijk niet meer om tussen zijn bene te kijken want daar is niks meer te zien!!! hahah)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hoeft nu niet persee een ram te zijn hoor :) Mijn dame Nijntje doet dit ook, aan het begin heeft ze het nooit gedaan, na een paar maanden begon ze ermee, stopte er toen ook weer mee. en zodra ze het idee heeft dat iemand haar ''kamer'' in wil pikken of even vergeet dat het van háár is, gaat ze keuteltjes en plasjes leggen waarbij ze om de 5 minuten even checkt of het er nog wel ligt. zo niet, legt ze het er trots overnieuw neer. je ziet haar dan gewoon trots zijn op haar daad. zodra ze de keutels en plasjes heeft gelegd mag alles en iedereen verder komen, zolang het maar haar geur heeft:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .