Ga naar inhoud

giftige planten in nederland


sterbloem

Aanbevolen berichten

hoi, ben nieuw  en ik ben sterbloem en ik pluk wel eens wild, waaronder de besjes die ik erg lekker vind van de taxus en slik dan de pitjes door, heb ik geen problemen van, maar ik lees overal dat dat erg link is, hoe kan dit? ik had een wildplukker ze zien eten en hij slike ook alles in het geheel door

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja eh, geluk? Dat het bij een persoon goed gaat of lijkt te gaan wil niet zeggen dat het bij anderen ook goed gaat. Daarbij zal je een bepaalde hoeveelheid van die pitjes moeten binnenkrijgen, wil je er last van krijgen. Bij sommige gifstoffen val je al na 1 druppel neer, bij een ander heb je er iets meer voor nodig. Hoe dat voor taxuspitjes zit durf ik niet te zeggen. Maar volgende keer zou ik wel de pitten er even uithalen. De gifstof wordt ook gebruik in medicatie tegen kanker, dus het zal vast wel 'iets' doen bij bepaalde hoeveelheden. Het vruchtvlees van de besjes is niet giftig, de rest van de taxus (van het hout en bladeren tot dus diep pitjes) wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .