Ga naar inhoud

Mijn konijn bijt ineens


Konijn sil

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

ik heb een vraag? Ik heb een heel lief konijn Sil is zijn naam en hij is 5 jaar oud.

sinds vandaag doet hij mij bijten en best hard van het bloed een beetje en hij plas nu ook over me heen! 

Dit heeft hij nog nooit gedaan. Hij loop hier de hele dag gewoon los in de woonkamer en kan in zijn kooi wanneer hij wil en bijt me niet als hij in de kooi zit maar als ik op de grond zit is dit gewoon aandacht vragen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, wat vervelend!
Plassen kan territorium gedrag zijn (dan vindt hij dat jij zijn bezit bent), maar soms doen ze het ook uit boosheid en dat sluit misschien aan bij het bijten. Alhoewel het bijten ook kan komen omdat hij zijn territorium wil beschermen.

Is er de afgelopen tijd misschien iets gebeurd? Een verandering of iets dergelijks? Iets waardoor hij is geschrokken?
Ik zou even goed in de gaten houden en proberen rustig opnieuw hem aan je te laten wennen en opnieuw te leren vertrouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het reageren. ja dat zou goed kunnen dat hij zijn territorium wil beschermen want ik was wel zijn kooi aan het schoonmaken toen hij het deed! normaal als ik de kooi doe schoonmaken komt hij me altijd helpen! ( helpen op zijn manier dan hihi ) en nu was ik bezig en hij kwam er aan en ik zei nog kom je helpen en hap zij hij en hij rende om de kooi en hap nog een keer en toen riep ik au en toen ging hij tegen me aan plassen! Dit gedrag ken ik echt niet van hem want hij is zo lief en zo leuk en hij vind alles goed

was ik vergeten te zeggen hij is wel iets invalide aan zijn achterpoten ik moet hem ook elke dag schoonmaken aan de achterkant de dierenarts zij dat het komt omdat hij een inteelt konijn is maar dat wist ik niet toen ik hem kreeg 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft het al 3 jaar ongeveer de ene dag gaat het beter dan de andere dag maar de dierenarts zegt dat hij er geen pijn aan heeft en ik denk zelf ook niet dat hij er pijn aan heeft want hij rent ( op zijn manier van rennen dan)  door de woonkamer enzo maar hij kan alleen zijn voorkant nog schoonmaken en de rest doe ik en hij krijg 4 keer in het jaar een pipet voor de luis enzo dus vandaar dat ik het raar vond zijn gedrag vandaag ! Hij ligt nu lekker in zijn mandje te slapen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft hij een vriendje? Bijten en je onderplassen is ook een manier van aandacht vragen of jouw 'claimen'. Als hij nog geen vriendje heeft is dat wellicht iets om over na te denken, konijnen zijn toch groepsdieren en een soortgenootje is een basisbehoefte. 
Hij rent nog wel rond begrijp ik, hij is niet verlamd van achter? Zijn er geen foto's oid gemaakt door je dierenarts? Hij is niet te dik dat hij zichzelf daarom niet schoon kan houden van achter? Zomaar wat dingen die in me opkomen bij het lezen van je verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gaat het goed hij is weer mijn hand aan het likken dus zou goed kunnen dat hij zijn dag niet had gisteren. 

Ja half verlamd zeg maar als hij ren (huppelen) dan willen zijn achterpootjes zeg maar niet zo als een gezond konijn dan gaan zijn achterpootjes naar rechts .Ja er zijn foto's van gemaakt en bloedonderzoek en je zag ook op de foto's  een beetje actrose in de achterpoten. Nee hij is niet te dik hij weegt 1,8 kilo en hij heeft geen andere vriendje als konijn 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat hem gister iets dwars zat dan inderdaad. Je hand likken is al een heel goed teken.
Maar wat Anjo ook al aangaf, is dat een vriendinnetje voor hem zoeken eigenlijk wel heel belangrijk is. Daarbij kun je, als je een konijn uit de opvang aan hem probeert te koppelen, ook nog eens een konijntje 'redden' uit de opvang of het asiel.
Het is natuurlijk je eigen keus, maar konijnen zijn wel echt groepsdieren. Als ik Pip kan laten castreren ga ik ook op zoek naar een vriendinnetje voor hem, want ik kan hem zoveel liefde geven als ik wil, maar aan een konijnenvriend(innetje) zal hij veel meer waarde hechten. 
Ik hoop dat je het zal gaan overwegen! In ieder geval fijn dat het beter gaat nu. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .