Ga naar inhoud

Nora herstellende van een spoed castratie


simonella

Aanbevolen berichten

Pfft wat een dag gisteren. Eersgisterenavond merkte we dat één van onze twee voedsters, Nora, niet wilde eten. Een paar maanden terug hebben we haar overgenomen van familie. Maar goed. Mevrouw dus binnen gehaald zodat we haar beter in de gaten konden houden. Verschillende soorten lekkers in haar kooi gelegd, naast de brokken en het hooi en water. Volgende ochtend kwamen we dus beneden, en ze had helemaal niets gegeten. Ze was verder wat kouder dan normaal, ademde snel en was lichtelijk apatisch.
Dus meteen de dierenarts gebeld en langs gegaan. Daar is ze onderzocht en kwamen we erachter dat haar baarmoeder raar voelde. (in tegenstelling tot Misty, de voedster die ik al had) was Nora nu 1,5 a 2 jaar en ze had nog nooit een dierenarts gezien en was dus ook niet gecastreerd. Haar temperatuur was veel en veels te laag. 36 graden maar. Dus ze moest daar worden gehouden en stond onder spoed want ze ging onder het mes.
 
Voor ze de operatie in ging, ging ze eerst aan een infuus en op een warmte matje. Hier knapte ze van op en tegen de tijd dat ze de operatie in ging was haar temperatuur gestegen naar 38,5. De operatie is gelukkig goed gegaan. Meteen zijn haar tanden en darmen getest, deze waren beide goed. Maar haar baarmoeder was niet goed. Deze hebben ze eruitgehaald en Nora is er goed door heen gekomen. Met extra warmte en infuus tijdens het wakker worden. Om 17.30 heb ik haar opgehaald, toen was ze goed wakker. Toen heb ik ook haar baarmoeder mogen zien. Haar eierstokken/leider waren dik en er zat één flink bultje.
 
Nu zit ze sinds gisterenavond lekker thuis. En ze dronk in het begin als een meloot zo veel. We geven haar critical care, ciseral en zo meteen pijnstillers. Verder staat er wortelhapje wat ze helemaal opgelikt heeft en ligt er verschillend eten waar ze een beetje aan geknabbeld heeft. Dus al met al gaat het goed, want toen we haar brachten was ze meer levend dan dood. Nu zijn haar keutels / blinde darm keutels niet mooi droog en rond. Ze stinken ook een beetje. Ik denk daar de narcose gisteren en alles wat er qua medicijnen in haar systeem zat plus dat vele vocht van het infuus + drinken. Zeker ben ik niet dus ik houd het wel in de gaten. Maar wat ik ben blij dat ze er nog is!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .