Ga naar inhoud

azariah eet zéér weinig


Aislin

Aanbevolen berichten

ben ongerust over azariah, de laatste tijd eet ze heel weinig.

Ze krijgt van die gemende voeding waar ze altijd goed van geeten heeft, vorige week heb ik de korrels gehaalt die ze altijd eet, maar er waren een paar nieuwe korrels tussen, waardoor ze nu alleen 1 bepaalde vorm van eet en dat is het enige. Ze eet hooi veel meer dan anders, volgens mij omdat ze honger heeft, als ik haar groente geef hangt het ervan af of ze ze eet, heb haar andijvie gegeven, wat ze snel naar binnen speelde, maar toenik haar juist witloof gaf moest ze die niet hebben.

Kheb haar koude kamille thee geven, want anders wel helpt voor de eetlust op te wekken, ze heeft er goed van gedronken, maar zie nog niet echt een vooruit gang.

Ze ziet er niet ziek uit, maar ben toch ongerust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je nog wat van het oude voer over zodat je dat kunt mengen?

Om de eetlust op te wekken kan je ook aromatische kruiden geven, peterselie doet vaak genoeg.

Ik heb dit probleem met mijn nijn inmiddels ook meerdere malen gehad, maar zolang ze nog maar wat eten+hooi eten+groente eten en keutelen maak ik me niet ernstig zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou als ik jou was sowieso afstappen van het gemengede voer en haar enkel en alleen een biks korrel geven! hier zit alles in wat ze nodig heeft en zo voorkomen je dus ook selectief eten!

in een keer op een ander voer overstappen is ook niet zo goed... hun darmen moeten dan wennen aan de samstelling van het andere voer!

ik zou haar ook eens proberen te prikkelen met wat verse peterselie.

heb je azariah al ooit eens ontwormd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het nooit slecht ze eens twee keer per jaar te ontwormen! vaak zie je zo niks aan haar keuteltjes maar na de ontwormingskuur komt er dan soms wel wat uit!

maar goed dat even terzijde. ik wil nu meteen zeggen dat dat het geval is. maar dat zou mee kunnen spelen!

ik zou gewoon geleidelijk overgaan op een gewone biks korrel! en haar daarnaast blijven prikkelen met kruiden! dit voor nu! als ze daarmee weer redelijk tot goed gaat eten kun je dr altijd nog eens ontwormen.

gaat t hierme eniet beter; contact opnemen met je diernarts. deze kan r dan bekijken, dr tandjes nakijken en kun je met hem het ontwormen bespreken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb azariah gistere en eergistere een takje peterselie gegeven en ze is weer flink te eten (nog altijd een beetje koppig op sommige vlakken), heb daarstrax korrels gehaalt die ze ook kreeg toen ze nog kleintjes was, ze heeft die altijd goed geeten, veel problemen zal het hopelijk nu niet geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .