Ga naar inhoud

Ik weet het niet meer.


Reneeblokker

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

ik heb 2 dwergkonijntjes nu ongeveer 4 maanden in huis. Ik heb ze gekocht toen ze 6 weken waren in de dieren winkel.

heb mij hiervoor goed geïnformeerd. En met alles rekening gehouden.

het is een ram(gecastreerd) en een voedster.

de voedster is vreselijk dominant en ook heel erg bang. In de buurt komen is al een heel ding. Ook heeft ze nu een kale plek op der ruggetje waar je echt duidelijk afgebroken haren ziet . De ram is een stuk relaxter en vind alles best.

 

maar ik zit met echt 1 probleem. mijn 2 lieverdjes slopen werlijkelijk de hele inboedel. Me hele tapijt, bed, nachtkastje, behang, alles moet er aan geloven.. Ze lopen de gehele dag los in mijn kamer. En ze hebben flink de ruimte. En lijken ze zich mij niet te vervelen. Ze hebben dozen, knaagsticks, wilgetakken, knaag huisje etc etc. En alsnog moet mijn hele kamer er aan geloven.

wat moet ik doen... 

Ik heb nu mijn tapijt aan de grond vast gespijkerd. En nog trekken ze het los...

help

xx Renee, ying en lyn 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ze gewoon lekker een ruime ren geven en ze alleen nog los door je kamer laten lopen als je er bij bent en tijd hebt om ze in de gaten te houden. Het is jammer dat ze dan wat ruimte in moeten leveren, maar het is ook zonde als ze de hele boel slopen. Het is gewoon natuurlijk konijnengedrag, dus echt iets doen om het af te leren kun je ook niet echt doen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken je verhaal en vele hier met mij, je zou het kunnen oplossen door idd dingen af te zetten met panelen van een rennetje. Het is jammer, maar mijn konijnen zijn uiteindelijk daardoor naar buiten gegaan, ik vind wel dat je dan minder binding met ze hebt maar mijn hele huis ging eraan en dat was geen doen meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen de tijd dat je ze vaak het 1 en ander hebt afgeleerd hebben ze vaak al wel iets gesloopt ;-). Maar dit kan slagen hoor! Probeer je kamer zoveel mogelijk konijnproof te maken, eventueel tijdelijk de belangrijke dingen bedekken of beschermen. Zorg dat je er in het begin bij bent om aan te leren wat ze niet mogen doen. Ze hebben nu een tijdje alle mogelijkheden gehad, dus het zal wel energie kosten om dit af te leren. Ik klapte altijd in de handen om aan te geven dat iets niet mocht, maar zat er in het begin ook bovenop. Het blijven natuurlijk boefjes, wij luisteren ook niet altijd naar onze ouders maar die van mij hebben nooit iets echt afgebroken. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind 6 weken ook te vroeg weg van de moeder.daar kan t aanliggen .

dus al met 5 weken in de winkel.

OOk kan het zijn dat de moeder niet geschikt was om een nestje te hebben!.In de winkel weet je dat er veel om t geld gefokt wordt of onnadenkend een nestje willen.

en die kale plek  is niet lekker voor haar ze kan wel voedselallergie hebben,waar ze jeuk van heeft.(probeer haar op medows menu van Rosewoods.te zetten)

 

mijn kennis had haar konijn geleerd met eh!. dat iets niet mocht en met roepen dat ze een klein beloninkje kregen.(wortelloof of zo)

en een ruimte afbakenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook zijn dat je konijnen veel gelukkiger gaan zijn buiten in een ruime ren waar ze lekker kunnen rennen en graven.

Rijdt de ram niet nog op de voedster waardoor ze een kale rug heeft? Dat zie je vaker als het konijn bereden wordt en er haren mee uitgetrokken worden. Ziet haar huid er wel rustig uit, geen wonden, geen mijt ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .