Ga naar inhoud

Konijn blaasontsteking??:(


Charlot

Aanbevolen berichten

Ik ben vrijdag met Lizzie mijn konijn naar de dokter geweest want ze plaste ineens overal en ze ging heel vaak naar de wc, maar iedere keer kleine plasjes.. Nu was ik naar de dokter geweest en die dacht dat het een blaasontsteking was dus nu heb ik een algemene antibioticakuur gekregen en nu is mijn konijn erg lui tegenover normaal , *kan dat aan dat medicamentje liggen?? Ik vind het echt zielig hoe ik haar zie.

Maar zodra ze het goedje krijgt heeft ze wel genoeg energie om tegen te stribbelen want ze vind het echt niet lekker:blink:

En het lijkt alsof ze het koud heeft want als ik haar aai of uit haar kooi pak dan voelt ze gewoon niet warm aan, normaal straalt ze al warmte uit. En haar neusje is echt ijskoud steeds*wat zou ik hieraan kunnen doen? Een handoek in haar kooi wil ze niet om op te liggen en heb het ook onder de kooi zelf gelegd als soort isolatiemateriaal maar dat werkte dus ook niet. Heeft iemand nog ideeen?:$

Dankjewel alvast!:poot:

Charlotte

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey hallo!

heeft je diernarts urine onderzocht om vast te stellen dat het om een blaasontsteking gaat.

ik weet niet hoe oud je konijntje is, maar oevral plasjes neerleggen kan net zo goed te maken hebben met territorium afbakening! dat doen konijnen dan om hun geur te verspreiden en dat territoirum als het hunne te beschouwen!

van een antibioticakuur kun je idd wat duffer worden! maar te duf is uiteraard ook niet goed.

welke antibiotica heb je en welke dosering geef je?

wat je kunt doen om de temperatuur van je konijntje te controleren is gewoonweg haar temperaturen....

staat je konijn binnen of buiten??

groetjes kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik veronderstel dat je baytril gekregen hebt? Heeft ze ook iets tegen de pijn gekregen? Een injectie bij de DA bv?

Ik ken jou DA niet en weet dus niet hoe bekwaam hij is...maar vermits ik een gelijkaardige ervaring heb... Onze vorige voedster Nena, hielt plots op met eten,maakte ook altijd overal kleine plasjes. De DA kon niet duidelijk uitmaken of het een blaas- of baarmoeder-ontsteking was, dat komt omdat baarmoeder en blaas dicht bij elkaar liggen. Ze had ook een heel klein vlekje bloed op haar achterste. Zij heeft toen dadelijk een infuus met vocht gekregen, een pijnstiller en idd ook een week antibiotica. Het ging dadelijk beter met haar en ze begon weer te eten etc... bij castratie een week later bleek idd dat haar baarmoeder ontstoken was.

Als jou konijn nu suf is , heeft ze misschien pijn. Ook koud aanvoelen kan een teken zijn van ziekte, onderkoeling, maar niet noodzakelijk. Je kan eventueel een flesje met warm water vullen en dat om een handdoek wikkelen en bij haar in het hok leggen.

Eet ze verder wel goed? Drinkt ze genoeg?

Om de medicatie te geven. Probeer het eens op een biks te doen of neem 2 blaadjes basilicum, doe de medicatie op 1 blaadje en plak het andere er op en geef het zo. Minder stress... je kan verschillende groenten proberen, maar het best lukt het met iets wat veel aroma heeft, dan ruiken ze de medicatie minder... Geef eerst een stukje groenten zonder medicatie, zodat ze gulzig het volgende stuk neemt, ook meer kans op slagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lizzie staat binnen, En ik weet niet welk soort antibiotica ze heeft gekregen staat er niet op, en ze heeft geen injectie gekregen tegen de pijn.

Ik vrees dat het niets met de baarmoeder te maken heeft want ze is gesteriliseerd.

Ze is van augustus 4 jaar en ze is altijd zindelijk geweest, maar het is niet dat ze haar territorium afbakend want het is gewoon op de bank op ons, waar ze altijd met ons zit. als het niet zal verbeteren binnen 5 a 6 dagen zou ik terug moeten gaan naar de DA en dan maken ze foto;s want het zou ook nog eens kunnen zijn dat ze niersteentjes in haar blaas heeft zei de dokter.

En wat betreft het medicijntje geven, ik moet haar 2 maal daags 1ml geven, en dat moest direct in de mond gedaan worden, en basilicum eet mijn konijn niet ahah ze lust alleen maar appel en "peer" maar van die peer krijgt ze echt maar het minimum:$ Het lukt wel maar ze moet wel in de houtgreep gehouden worden terwijl ze normaal nooit zo is. Maar ze drinkt wel goed, maar ze laat wel wat meer eten liggen dan normaal maar het hooi gaat er wel voldoende in. In ieder geval bedankt voor de informatie!!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .