Ga naar inhoud

VHS2 vermijden?


Freya

Aanbevolen berichten

Hoi, 

Ik ben nieuw hier, en op zoek naar advies. 

We hebben sinds een paar weken twee konijntjes in de tuin. Ze zitten er best goed en zijn heel tevreden: gesloten nachthok, grote ren, ... Maar nu krijg ik vandaag een berichtje van de dierenarts dat er VHS2 in de provincie (Oost-Vlaanderen) gesignaleerd is, en dat het dan beter is om de konijnen binnen te nemen. 

Is dat zo? Kunnen binnenkonijnen dit niet krijgen? Volgens mijn dierenarts is het behoorlijk moeilijk om aan het vaccin te geraken (hier in België) en tot ze gevaccineerd zijn zouden ze binnen moeten blijven. 

Maar ik snap het eigenlijk niet: ze zitten in een afgesloten tuin, komen niet in contact met andere konijnen. Hoe zouden ze dan besmet kunnen worden? Wordt dat overgedragen door insecten misschien? Wie kan mij meer info geven? 

En verder: hoe laat je een konijn dat altijd buiten gezeten heeft, wennen aan het binnenleven? Ik heb een grote bench, dus daar kunnen ze wel in (tijdelijk hoop ik) ... maar worden ze daar niet vreselijk gefrustreerd van? 

Bedankt voor alle informatie en goeie raad, 

 

een weinig ervaren konijnenbaasje ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .