Ga naar inhoud

Konijn is ziek?


Esmee25

Aanbevolen berichten

Sinds gisterennamiddag merkteken ik dat 1 van mijn konijnen rode oogleden heeft. Het oogwit is wat troebel en bij beide ogen is er precies een sliertje bloed. 

Ze eet nog, ze speelt, voelt niet warm aan. Haar stoelgang is normaal. Ik héb naar de anus gekeken maar ik weet niet of het opgezwollen eruit ziet. Ze lopen los in de tuin. Ik veronderstel een oogontsteking. 

DSC_0397.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net terug gekeken. Ze heeft geen koorts, gaat naar toilet, eet, slaapt. Enkel zijn de oogleden nog rood. Heb ze beiden goed bekeken. In 1 oog zit een haartje of klein stokje in. De ander is lichtjes rood. Heb gezien dat ze krabt in en rond haar oog. We hebben dennenbomen en ik veronderstel dat er zo iets tegen haar ogen is gekomen ( ze is een stouterik). Ze heeft absoluut geen symptomen van myxomatose. Want ze heeft het nu sinds vrijdag. Ik heb geprobeerd om met lauw water haar ogen te reinigen maar ze knijpt het dicht of duwt mijn hand weg. Hoe kan ik haar ogen reinigen zonder haar pijn te doen?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .