Ga naar inhoud

vraagjes.


geertje

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

ik heb twee vraagjes.

ik heb twee voedsters van 9 en 8 maand.

iedere keer als ik hun kooi wil verschonen en ik hun in de ren (zo`n 6 hoekige buiten ren) zet of rond laat lopen in de tuin gaan ze op elkaar rijden de voedster van 8 maand doet het meer dan de voedster van 9 maand

zodra ze weer in de kooi zitten doen ze het niet meer.

wie weet wat kan kan wezen.

ik dacht eerder dat ze aan het ontdekken waren maar het blijft alleen maar doorgaan.

ik weet niet of iemand weet hoe dit komt.

mijn voedster van 9 maand die rent heel hard op me andere voedster af als ze gaan eten.voor de rest doen ze het niet. het gaat heel goed ze slikken elkaar en liggen tegen elkaar aan eigenlijk net zo wat meerdere koppels doen.

alleen hier had ik zoiets van waarom doet ze dat. in het begin was er ook niks aan de hand tijdens het eten en begon met een aantal weken geleden maar dacht dat het wel weer over ging.

wie weet hier raad mee.

alvast bedankt

geertje,mimi en noenoe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zeker weet je dat het echt BEIDE voedsters zijn ?

Het zal niet de eerst ekeer zijn dat 2 'voedsters' een nestje krijgen..

Maar als het echt 2 dames zijn, dan is hun gedrag puur domantie...

Wie is waar de baas...en in iedere nieuwe ruimte waar ze komen moet dat even duidelijk gemaakt worden, dus ook in de tuin..

Link naar reactie
Delen op andere sites

mimi de voedster die ik al eerder had die jaagt haar tijdens het eten weg ze wacht totdat noenoe bij de etensbak komt en dan gaat mimi achter haar aan jagen.

zaza:

ik heb ze allebei nagekeken en ze hebben allebei het zelfde geslacht. ook de dierenarts heeft er naar gekeken en zei dat het ook twee voedsters zijn.

oke maar mimi die had ik eerder maar die gaat er gewoon voor liggen en naar een min dan gaat noenoe eraf en dan rent mimi achter haar aan en dan is het later weer goed en dan begint het over nieuw.

maar vaak is het toch van wie er als eerste is is dan toch de baas. mimi is namelijk heel erg dominat maar heb het gevoel dat noenoe het nu ook wordt want zij begint sinds vandeweek mimi overal mee na te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn twee "voedsters"deden dit eerder dit jaar ook elke keer als ze van omgeving veranderd werden...

wat bleek mijn twee voedtsers waren twee rammen... en ineens was het gedrag heel logisch te verklaren!

mochten het hij jou idd twee vboedsters zijn dan zou ik dit gedrag zien als zijnde territorium drift/afbakening. de een wil de ander laten zien van "he. ik ben hier de baas!

Link naar reactie
Delen op andere sites

de omgeving is in weze het zelfde. de kooi staat op de zelfde plaats en de ren (benenden verdieping) daar spelen ze heel veel.

maar kan het dan ook veranderen als de nieuwe voedster de taak over neemt om de baas te worden inplaats dat mimi dat is want zij is nogal heel erg dominant.

maar het zelfde geldt dus ook over het eten want mimi die jaagt noenoe tijdens het eten weg zodra ze bij de etensbak staat.kan ik dat gaan veranderen door daar twee etensbakken neer te zetten dat ze iedere hun eigen etensbak hebben.

zodat noenoe ook gewoon kan eten inplaats van dat ze weggejaagd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk niet dat dat een oplossing geeft als je twee bakken neerzet....

leer jij je konnijnen maar eens"je mag wel uit die maar niet uit die bak eten..."

als een konijn eten ziet begint ie te eten waar tm uitkomt..

heb t ook wel eens geprobeerd maar toch kozen ze er steeds voor om samen gezellig uit een bak te gaan eten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ons hielp het wel 2 bakjes. Wel een heel end uit elkaar dan he.

Maarja bij ons is het daarna ook niet meer goedgekomen tussen de nijntjes. De ene was te dominant. Dat zegt natuurlijk niet dat het altijd zo gaat.

In ieder geval veel succes en 2 bakjes kan je natuurlijk altijd een keer proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .