Ga naar inhoud

Konijn plast in 1x overal in de kamer


Gast

Aanbevolen berichten

Hoihoi,

 

Ik vermoed dat Daisy dat doet.
Sinds deze week plast ze in 1x overal in huis, en vorige week deed ze dat niet. Op wat sproeien na?
Moet ik me hier druk om maken of is dat niet nodig?
Want opzich eet ze gewoon goed, drinkt goed. Is bewegelijk. Ook geen bloed in de Urine ofzo.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn het normale plasjes qua hoeveelheid? Want kleinere plasjes (evt. met drupjes) kunnen wel duiden op een blaasprobleem (van blaasontsteking tot blaasgruis of stenen of iets dergelijks) en dan zou ik de DA wel raadplegen, bij normale onzindelijkheid denk ik meer aan de hormonen, en territorium afbakening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, hormonen sowieso niet, want ze is gecastreerd, en territoriaal zal kunnen.

Het zijn geen kleine hoeveelheden, maar juist grote plakkaten zeg maar.

Ik snap er dus werkelijk niks van.
Tijdens het hooi eten lijkt ze het wel te laten lopen ofzo.

Net gekeken, ja de pootjes zijn nat, en net onder de staart is nat en beetje geel?

Wat kan ik het beste doen eigenlijk?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo hoor dat ze toch wat nat en geel onder de staart is zou ik even bellen met je DA, kan toch iets zijn normaal is het niet, natte poten heb ik zoiets als ik mijn nijnen zie die rennen gewoon door hun plas dus dat kan gebeuren, bel de DA  dus kan nooit kwaad toch? en zeker bij onze gevoelige hupsels kun je nooit te vroeg zijn met bellen. Succes! Laat je wat horen als je meer weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik denk dat ik inderdaad ga bellen,
Maar niet mijn eigen dierenarts, ga naar een andere die zit iets dichterbij namelijk! En iets goedkoper ook volgens mij

Ja, Daisy zit er gewoon in en blijft dan gewoon hooi eten.

Maar ik zal wel even bellen dan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gebeld; En de dierenartsassistente zei: Dat gele kleur onder de staart komt door de Urine.
Ik moet het nog even aankijken en als het vaker voorkomt dat ze alles onderplast in grote plakkaten, en moest ik weer bellen en dan kon ik komen.
Ze zei: Omdat je aangeeft dat ze wel levendig is en goed eet, zal ik me niet zo heel druk maken.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe je goed, let wel op is die DA dichterbij wel konijnkundig genoeg? Want konijnen blijven ingewikkeld, maar als je een goed gevoel bij die DA hebt  doen, en anders heb je nog altijd een second opinion bij je eigen DA. Hahaha zo herkenbaar mijne zijn ook soms van die rare dingen blijven zitten of zelfs bunnyflops maken in hun eigen plas, vieze wezen heb ik hier. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK ze heeft wel gelijk qua als ze nog eten drinken en spelen, dan is het nog niet ernstig en dat geel kan bij sommige konijnen  achterblijven bij hun kont, maar je zei dat het ook nattig is bij de staart dat vind ik niet normaal ze horen zo te plassen dat het niet nat is daar.  en vind dat zelf wel een teken van een probleem maar wat noem jij nat? als er 3 haartjes nat zijn kan het natuurlijk een drupje zijn die teruggewaaid is, maar tot op de huid of grotere oppervlakte is niet goed dan gaat de straal niet goed of zetten ze niet genoeg kracht bij het ledigen van de blaas bijvoorbeeld door pijn van een blaasontsteking. het is dubbel, ik kan je niet adviseren , ik zelf zou bij de zwaardere nattigheid wel een consult aanvragen, maar ik ben daar extreem in volgens velen om me heen, en ik kan niet in jouw portemonnee kijken en jij kent je nijn het beste qua eten drinken en gedrag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die staat juist bekend als konijnkundige. 

Waar ik nu heen ga, kan ik nergens over vinden dat hij konijnkundige is namelijk.

Dierenkliniek Enschede is dat juist wel....

 

Die van mij blijft gewoon hooi eten terwijl ze geplast heeft en blijft ze er dus in zitten dat gekke beest hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft maar overal plassen, ik heb het idee dat ze ook meer drinkt dan normaal, maar wel gewoon heel actief is, en niet lusteloos op de grond ligt, ja als het in huis warm is, dan liggen ze alle 2 lusteloos op de grond
Moet ik toch maar even de dierenarts bellen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, daar dacht ik dus ook al aan, ik ga straks even naar mijn ouders, Als er dan weer veel Urine in de kamer ligt, dan bel ik de dierenarts, en neem ik wat Urine mee naar de dierenarts.
Maar het gekke is dus, dat ze niks geen symptomen laat zien of wat dan ook.
Gewoon vrolijk, speels ect....

 

Als dat straks nog zo is, dan bel ik ze wel weer op, en dan wil ik langskomen met haar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren ging het aardig heb ik maar 1x urine op moeten ruimen, en nu gaat het fout!
Dus toch maar de dierenarts gebeld en vanmiddag toch maar even langsgaan om te kijken wat er nou daadwerkelijk aan de hand is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update

Ben vandaag naar de dierenarts gegaan, er was gruis in de urine te zien, maar dat was nog volgens het boekje.
Om toch vast te stellen waarom ze meer drinkt en plast. Hebben ze bloed afgenomen en krijg ik dinsdag de uitslag van het bloedonderzoek.

Ze kijken ook naar E.C en ook de suiker, en dan ook de andere dingen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De uitslagen waren goed en er was dus niks gevonden,

Maar nu vraag ik me wel 1 ding af, en dat is;

De poten van Daisy zijn helemaal geel, kan ik die achterpootjes wassen of is dat beter van niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat de uitslagen goed zijn, houd wel in gedachten dat niet altijd in het bloed te zien is of EC actief is (veel konijnen zijn dragers). Als ze onzindelijk blijft/veel blijft drinken/plassen zou je kunnen overwegen om te kijken of een kuur panacur helpt.

Je kunt haar pootjes wassen met biotex groen of badedas als het echt heel erg is. (zal ze leuk vinden...;) )

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daarom. Ik denk ook niet dat ik dat doe, heb het liever dat ik overleg met de dierenarts als ik besluit het te doen...

Ze zal me niet zo leuk vinden als ik haar pootjes ga wassen hahahaha. Dan gaat ze mij aanvallen denk ik.

 

Dat ze zoveel drinkt kan dat ook met het voer te maken hebben of kan dat helemaal niet??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen die veel hooi eten en weinig groenvoer krijgen drinken over het algemeen wel meer dan konijnen die weinig hooi en veel groenvoer krijgen, maar als jij niks aan het voer hebt veranderd dan lijkt me het onwaarschijnlijk.

Ik zou het gewoon even in de gaten houden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan dat plassen in 1 keer ook komen door eventueel ouderdom? Aan gezien we de leeftijd niet weten omdat uit een opvang komt?

 

Kan her dan helpen om voer voor oudere konijnen te geven? Dus seniorvoer, of is dat onnodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .