Ga naar inhoud

Zoetekauw


Tyro en Bunny

Aanbevolen berichten

Sinds twee dagen hebben wij er een konijntje bij; Sylvie Muis. En Sylvie Muis houdt van lekker eten. Ze geniet van haar gemengde voer met plakjes banaan, pitjes en weet ik het wat er allemaal nog meer voor lekkers in zit. En de knaagsticks, en de gekleurde knaagstenen.

Maar nu woont ze hier, en zal ze toch moeten wennen aan wat gezondere kost. Ik meng haar oude voer nu met de brokjes die ik zelf voer, maar ze laat ze mooi liggen :) Ze eet gelukkig wel flink van het hooi. 

Ze krijgt nog maar even geen groen of wilgentak, want die overgang lijkt me nog te groot. Haar keuteltjes zijn soms héél mooi droog en rond (en ienieminie vergeleken bij wat ik gewend ben van de grotere konijnen, haha). Maar er liggen ook dagelijks drie plakkaten in het hok. Dat had ze voor ze bij ons kwam ook wel eens. Misschien de blindedarmkeutels omdat ze wat overgewicht heeft..?

Ze had bij haar vorige thuis véél gemengd voer en een beetje hooi, en bij mij krijgt ze het andersom. Maar.. ze eet de nieuwe brokjes niet (Hope Farms Super Trio). Wat heeft het mengen dat voor zin.. Wat vonden jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En supertrio is helaas ook een brok die veel konijnen niet lusten. Het was bij mij eerst geen probleem, maar later haalden ze er ook de neuzen voor op.

En zeker van suikerrijk voer naar supertrio is dan een flinke stap. Ik zou dan eerder iets smakelijker voer proberen zoals beaphar care + of supreme science selective. 

Na de stap van Sanne natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen problemen met supertrio en heb 2 kieskeurige eters ;) Ik gaf gewoon alleen hooi en hfst. Dan gaan ze er vanzelf aan wennen en nu eten ze het met smaak. Later kun je het mengen met gedroogde kruiden e.d. Dat doen wij nu wel. Ik zie kruiden ed als een gezonde aanvulling. Wellicht gezonder als de biks ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .