Ga naar inhoud

Portie brokjes


Irissie

Aanbevolen berichten

Hoi,

ik heb me net aangemeld maar wil meteen een vraag stellen aan jullie. Hoeveel brokjes geven jullie aan jonge konijntjes? Ik lees overal wat anders en mijn DA zegt ook weer wat anders weet niet zo goed wat het nu is.

Het zit namelijk zo, mijn vorige konijn Pluisje is pas geleden dood gegaan aan darmproblemen. Ik heb hier ontzettend verdriet om gehad, het voelt ook als mijn schuld want ik heb hem misschien wel teveel brokjes gegeven. Hij gedroeg zich verder nog wel normaal, hij at wel minder maar was nog druk enzo dus ik zag niet dat het al zo ernstig was. Ik dacht dat hij zijn brokjes gewoon niet meer luste, maar toen ik nieuwe brokjes gaf at die nog steeds heel weinig. Iedergeval, ik ben toen dus naar de DA gegaan en die gaf hem een spuitje zodat zijn darmen op gang zouden komen, helaas heeft dat niet mogen baten. De volgende dag was hij overleden... Hij was pas 11 maanden. Ik hoop dat jullie mij hier niet om aanvallen, ik heb dit absoluut niet gewild, en wil dit nooit meer meemaken.

Ik heb sinds gister een dwerg hangoortje ik heb hem nu een portie brokjes gegeven ter grootte van een mini tomatenblikje, die vrouw zei dat dat genoeg was. Wat denken jullie? En ze gaf me ook haar eigen voor maar ik wil graag overstappen naar SS, wanneer kan ik hier mee beginnen en kan dat in een keer of moet je dat eerst door elkaar mengen om te laten wennen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jonge konijntjes mag je voeren naar het gewicht wat ze later moeten gaan wegen. Bij een dwerghangoor kun je dan een volwassen gewicht aanhouden tussen de 1,5 en de 2 kg. Een konijn mag maximaal 25 gram brokjes per kg streefgewicht per dag. Jouw konijn zou dus ongeveer 40 - 50 gram per dag mogen. Brokken als science selective hebben ze nog minder van nodig en hoef je maar 10 tot 15 gram per kg per dag van te geven. Daar kun je al direct mee beginnen. Meestal is het niet nodig om te mengen als je overstapt naar een betere kwaliteit voer, maar je kunt het voor de zekerheid natuurlijk altijd doen ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .