Ga naar inhoud

Plotseling dood


Clover

Aanbevolen berichten

Mijn zusje belde net om te zeggen dat ze een konijn dood gevonden heeft.

Ze heeft (had) 2 zusjes die niet meer bij elkaar woonden omdat ze met elkaar vochten. Silver (blauwe dalmatier voedster) was gisteravond nog tierig genoeg, heeft gegeten. En die ligt nu zo ineens dood in de ren. Mijn zusje helemaal overstuur natuurlijk. Ik zit op mijn werk, dus dat is ook niet echt handig..

Het is een raadsel wat er gebeurd is. Gisteravond heeft ze nog groenvoer gegeten. Haar brokjes liggen er wel nog. Mijn zus heeft geen rare dingen te eten gegeven, niks nieuws ofzo. Gewoon andijvie, witlof, stukje wortel.

Ik heb nu afgesproken dat ze de dode Silver straks bij mij in de garage zet op weg naar haar werk. Ik breng het dan na mijn werk naar de dierenarts, want ze werkt tot laat, en om het nu een nacht over te houden, lijkt me niet echt fris.

Ik heb meteen met haar afgesproken dat Ebony bij mij komt wonen. Ebony blijft anders helemaal alleen achter en dat vind ik zielig. Ze hadden altijd nog contact doordat ze naast elkaar zaten, maar dit is nu natuurlijk weggevallen.

Eppy krijgt bij mij haar eigen hok van 2 verdiepingen en een stuk van de ren naast die van mij. Zo kan ze lekker lopen en heeft ze ook wat aanspraak. Heel misschien ga ik ze nog proberen te koppelen in de groep, maar ik wil eerst kijken hoe het gaat zo naast elkaar.

Ebony was het konijn wat zo vreselijk toegetakeld was en die angst zit er nog goed in bij mij en mijn zus. En anders zoek ik een mannetje voor haar.

Nou, dat moest ik even kwijt. Ik zit maar te slikken op mijn werk… Beetje vaker naar de wc vandaag geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhhh wat erg zeg.

Ik zou haar ook naar de DA brengen, want ja, je wilt natuurljik graag weten wat er aan de hand is. Ik ben ook erg benieuwd wat de DA zegt.

En arme Ebony, hopelijk kan zij gekoppeld worden in jouw groep en anders aan een mooie man.

Nou ik wens jou en jouw zus heel veel sterkte toe met dit verlies, en Silver, rust zacht en speel maar lekker op de Regenboogbrug.

Hoe oud is Silver geworden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net met mijn zusje gebeld. Ze wil geen sectie laten doen. Ze is er te vrdrietig voor.

Haar werkgeefster (ze is nanny bij een gezin) gaat vanmiddag Silver bij haar dierenarts afgeven, dus dan kan ze ook nog even wat langer afscheid nemen.

Ik heb er verder geen stem in, ik heb het haar wel aangeraden, maar het is uiteindelijk háar beslissing.

Ik laat wel Eppie eerst uitgebreid door de DA nakijken en Maaike kijkt even na wanneer de laatste enting was. Als dat inderdaad ongeveer een half jaar geleden was, dat denken we nu (tijd gaat soms sneller of langzamer dan je je herinnert), laat ik haar voor de zekerheid nogmaals enten voor ze bij mij komt wonen.

En verder ben ik er gewoon naar van. Zo plotseling. Kan me bijna niet tot werken zetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat je zus geen sectie wilt laten verrichten, want zo blijf je je steeds maar afvragen waaraan zij is gestorven. Maar goed, het is idd haar beslissing.

Ja ik kan het mij voorstellen dat je nu niet meer kan werken, is ook niet niks zoiets.

Waar wordt Silver begraven? Bij jouw zus?

Ja, zo is het. Maar ik heb alleen maar een steunende rol nu.

Silver wordt niet begraven, maar door de DA 'afgevoerd' (dat klinkt wel naar). Mijn zusje heeft een tuin met allemaal steen erin. Ze is net verhuisd en had nog geen tijd om er echt een 'tuin' van te maken.

En mijn eiegn tuin gaat dit voorjaar helemaal op de schop, dus is dat ook geen optie helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gebeurt er dan met Silver als zij wordt "afgevoerd"?

Want ik weet niet wat ik mij daarbij moet voorstellen, vandaar dat ik het vraag.

Ze wordt dan gecremeerd. Je kunt vaak kiezen of ze dan apart gedaan wordt of met nog meer andere dieren.

Mijn eigen dierenarts brengt ze altijd naar Stompwijk, daar zit een dierencrematorium. Zij strooien daarna de as uit in de polder.

Ik vond dat met mijn kat en vroegere konijn altijd wel een goede manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

euhm, volgens mij, het klinkt niet zo leuk, maar gaan ze eerst in een container waar alle dode dieren in gaan. dan worden ze door een bedrijf opgehaald.daar gaan alle zieke, dode dieren heen en dan worden ze inderdaad verbrand. dus ook dode koeien, varkens, honden kippen enz. doordat deze dieren hoogstwaarschijnlijk dood zijn gegaan aan een ziekte kunnen ze niet meer tot dierenvoer verwerkt worden.

als je het as van je snuffie zo mooi over een polder uitgestrooid wil hebben moet je naar een dierencrematorium, hier betaal je wel een flink bedrag voor.

maar ik zal het vanavond eens aan een vriendin vragen. die is dierenarts-assistente.

Link naar reactie
Delen op andere sites

euhm, volgens mij, het klinkt niet zo leuk, maar gaan ze eerst in een container waar alle dode dieren in gaan. dan worden ze door een bedrijf opgehaald.daar gaan alle zieke, dode dieren heen en dan worden ze inderdaad verbrand. dus ook dode koeien, varkens, honden kippen enz. doordat deze dieren hoogstwaarschijnlijk dood zijn gegaan aan een ziekte kunnen ze niet meer tot dierenvoer verwerkt worden.

Zoals ik al eerder zei: "bij MIJN dierenarts kun je ervoor kiezen dat zij het naar het crematorium brengen" (of laten ophalen, dat weet ik niet)

Ik weet ook dat als je niks kiest dat het dan op bovenstaande manier gaat. En je zal misschien niet bij alle DA's kunnen kiezen, maar bij die van mij dus wel.

als je het as van je snuffie zo mooi over een polder uitgestrooid wil hebben moet je naar een dierencrematorium, hier betaal je wel een flink bedrag voor.

Dit klinkt niet alsof je me serieus neemt. Beetje vervelende ondertoon zit erin.

Kan ook aan mijn benevelde geest van vandaag liggen, maar ik vind dit niet zo'n gepaste toon in een verdrietig bericht.

En dat dat dan meer geld kost, zal me worst wezen, je klinkt net alsof je al van te voren weet dat ik dat niet ga betalen ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel sterkte voor jou en je zus. Wel heel goed van jou dat je Eppie opvangt.

@Blondie....Het ligt er maar geheel aan voor welk crematorium je kiest. Ik had gekozen voor het huisdierencrematorium en daar komen toch echt geen boerderijdieren bij. En wat is een flinke smak geld? Voor Diddl was ik € 60,00 kwijt maar ik weet wel zeker dat hij een waardig afscheid heeft gekregen met uitstrooien van zijn as. Ook opgehaald bij mijn dierenarts.

@Clover, kies voor iets waar jij en je zus achterstaan. Ik weet dat het niet fijn is om dit te lezen of om op dit te reageren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .