Ga naar inhoud

Buiten konijnen, door kou meer honger?


Knuffeltje

Aanbevolen berichten

 

Ik heb 2 konijnen buiten zitten, de een wordt in April een jaar, de ander komende zomer 4.
Het koppelen afgelopen zomer ging prima. Nu wordt er af en toe gemopperd maar s middags zitten ze knus tegen elkaar aan voor het middagdutje.
Maar of het nu zomaar een paar dagen is of dat ze nu door de kou meer honger hebben, maar er wordt wat gemopperd tijdens etenstijd.
Echt zo'n boos, humhum moppergeluidje, van, ik eerst, ga aan de kant!
Ze hebben zo'n blauwe plastic (honden) voerbak van de Action, ruim genoeg om samen uit te eten.
S' morgens zo rond half 11 krijgen ze ieder een handje biks per konijn, en s avonds zo rond een uur of 7 opnieuw.
Daartussenin natuurlijk veel hooi en als er wat over is wat groentes.
Eerst werd er helemaal niet gemopperd tijdens het eten, en vielen ze er ook niet zo op aan.
Ze krijgen ook genoeg hooi daarbij. Geef ik toch te kort? Moet ik de voermomenten meer spreiden?
Ik heb ook al geprobeerd de een beneden te voeren en de ander in het nachthok maar dat werd niet begrepen en dan zochten ze toch elkaar weer op.

Gr Knuffeltje 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan zeker, er kunnen verschillende dingen zijn. Tijd van het jaar dus, brokjes kun je ook rond strooien, en ja het hangt er een beetje vanaf hoeveel je geeft, ik probeer altijd zo min mogelijk te geven (zo'n 12-15 gram per kilo konijn maar hangt ook een beetje van het voer af wat je geeft) maar als het dan heel ongezellig wordt probeer ik wel of wat meer geven helpt. Soms helpt het een, soms helpt het ander en soms helpt niks :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .