Ga naar inhoud

Konijn niest heel veel


mercy

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Een aantal weken geleden zag ik bij mijn konijn Chichi iets vreemds aan haar oogjes. Ze had hele natte oogjes met soms wat wit spul in de ooghoeken. Ik ben hier gelijk mee naar de DA geweest en die dacht dat het om een onschuldige infectie ging. Ik kreeg oogdruppels mee naar huis voor 10 dagen, helaas werden haar oogjes niet beter maar alleen maar slechter dus ben ik weer teruggegaan naar de DA. Bij de DA hebben ze een aantal keer alles goed nagekeken zoals haar tanden etc. dit was allemaal in orde gelukkig. Alleen de oogjes nog niet. Een van haar oogjes had altijd een klein blauw streepje (haar andere oogje is helemaal blauw) deze was nu vuurrood. Hierdoor dacht de DA dat de infectie toch misschien dieper zat, of dat het misschien e. cuniculi zou zijn. De DA heeft mij toen sterkere oogdruppels meegegeven voor maximaal 5 dagen en een medicijn (fenbendrops) tegen e. culiculi voor allebei mijn konijntjes. (Dit krijgen ze nu nog steeds.)

We zijn 3 dagen geleden gestopt met de oogdruppels en de DA zei dat alles er mooi uitzag, ook het blauwe streepje in Chichi haar oog was niet meer rood. Sinds de dag dat we gestopt zijn met de oogdruppels is Chichi de hele tijd aan het niezen. Het begon met een aantal keer per uur en nu heeft ze soms ook een soort niesaanval. Het vreemde is ze niest eigenlijk bijna alleen maar als ze eet..

Ik heb al telefonisch contact gehad met mijn DA die zij dat het in principe van alles kan zijn en ik haar eventjes goed in de gaten moet houden, als het erger word natuurlijk langskomen. Nu heb ik zelf het idee dat het alleen maar erger aan het worden is dus ik ga maandag gewoon weer terug naar de DA. Heeft iemand enig idee wat het misschien zou kunnen zijn?

Alvast bedankt van mij en Chichi :)

x

Stefanie
Chichi& Mercy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .