Ga naar inhoud

Op de bank plassen


Mary

Aanbevolen berichten

bij mij hebben ze na hun castratie allebei niet een keer meer gesproeid!

maar sproeien is iets anders als plasjes in huis leggen.

ik zou hem sowieso iedere keer als ie een plasje op de bank dropt hem oppakken en in zijn hok zetten.... bewezen of t helpt is t niet volgens mij, maar heb er toch al verschilende mensen over gehoord dat ze zo hun konijnen duidelijk maken. plasje= in je hok, en in je hok kun je plasje doen...

castreren kan in principe vanaf de ballen inegdaald zijn. maar de meeste dierenartsen houden vanaf vier maanden aan.

wil je je konijn ook nog vrouwelijk gezelschap gaan geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben van mening dat konijnen die alleen zitten en voldoende aandacht krijgen beslist niet zielig zijn.

MAARRRRRR..... ik ebn daarentegen ook van mening dat een konijnenmaatje niet te vervangen is door een mens..

heb al eens eerder het voorbeeld gegeven van ik heb graag een hond om mij heen... maar ben toch ook wel heel erg gesteld op een menselijk vriendje..

maar goed dat is een beslissing die je zelf moet nemen.

ik zozu dan wel in ov erweging nemen of je je konijn wel een operatie wilt laten ondergaan enkel en alleen voor het plassen op de bank...

een operatie is tóch een ingreep en geen enkele ingreep is zonder risico's...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik had hetzelfde proleem, bankplassen.

Mijn konijn deed het altijd zodra hij op de bank kwam, ook als hij daarvoor al in zn hok geplast had. In overleg met de dierenarts heb ik zn territorium verplaatst, waarschijnlijk zag mijn konijn de bank als zijn bezit. Hij zit nu in een hele grote ren in de woonkamer waar hij keurig op de wc of in zn hok plast. Erg apart ook, heb hem daarna nog weleens op de bank gezet, maar na een seconde was het al mis.

Castratie heb ik overwogen, maar niet gedaan. Hij sproeit niet, is niet agressief etc. Dat bankplassen was voor mij niet voldoende om tot castratie over te gaan.

Gelukkig huppelt en springt ie genoeg nu in zn ren, voor mij reden genoeg om te denken dat ie zo ook happy is! Hij is ook alleen, maar krijgt idd elke dag genoeg aandacht van ons!

Ben dol op hem!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi,

heel toevallig heb ik net weer een vraag geplaatst op het forum. Hij plast de laatste tijd op mij, als ie bij me op schoot zit. Heb gehoord dat ik het als een compliment moet zien maar ik heb liever een knuffel haha, weet niet zo goed wat ik er mee moet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .