Ga naar inhoud

Vervolg Bas is ziek


margreet

Aanbevolen berichten

Ik heb vorige week een topic geopend :Bas is ziek.

Nou heeft dit nog een heel akelig staartje gekregen.

Bas was vorige week flink ziek met hoge koorts,geen eetlust,uitloop uit ogen en neus en heel stil in een hoekje zitten met de ogen dicht.

Toen heeft hij van de da baytril en metacam gekregen,en na 2 dagen begon hij goed vooruit te gaan ,hoewel hij kan knorren als een varkentje door zijn luchtweginfectie.

Maar afgelopen weekend zag ik dat zijn oog lichtblauw begon te worden,dus dat was wel even schrikken.

Vanochtend ben ik gelijk met hem naar de da gegaan,en nu blijkt het oog (de oogbol) vol te zitten met pus en ziet bas helemaal niets meer.

De pupil reageert nergens meer op.

Hij heeft hier best wel veel pijn aan,maar eet gelukkig wel(waarschijnlijk dankzij de metacam).

Nu gaan ze op het moment dat het oog dikker word of als zijn eetlust minder gaat worden zijn oog verwijderen.

Dus dat word een spannende tijd.

Het andere oog is ook licht aangetast maar doet het verder nog prima en hier heb ik ook zalf voor meegekregen.

Dus dat is even afwachten.

De oorzaak van deze ellende is waarschijnlijk dat de infectie die hij vorige week had naar binnen in zijn ogen is geslagen.

Zoiets verzin je toch niet!!!!!!

Ik begin onderhand wel moe van alle pech te worden die ik de laatste tijd heb gehad met de nijnen.

Het word tijd voor rust in de tent ,ook voor mijn kids,want die zijn ook erg verdrietig door alle toestanden.

Maar goed,we blijven vechten voor Bas zijn goede oog ,en hopen maar dat hij die wel kan behouden.

Een beetje verdrietige groeten van Margreet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .