Ga naar inhoud

Zindelijk maken


Jellapluis

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Hier een stukje over hoe je je konijn zindelijk zou kunnen maken bij ons heeft dit gehlopen.

Je wil je konijnn laten loslopen in huis maar hij plast//poept overal wat kun je doen

Stap 1 : Schaf een ren aan wat je in de woonkamer kunt zetten.

Stap 2: Zet een open kattenbak in de ren.

Stap 3: Vul de bak met op de bodem wat zaagsel, of korrels. Daarop kun je eventueel wat wc papier of keukenpapier leggen.

Stap 4: Leg wat hooi in de bak, blijkbaar vinden konijnen het lekker om wat te knagen te hebben tijdens het plassen/poepen.

Stap 5: Als je de grootte van je ren kunt bepalen maak heb dan niet meteen op zijn groots, De grootte breid je uit als je konijn het goed doet. Uiteindelijk kan de ren weg en kan hij loslopen in huis. Zet de bak wel een beetje op de zelfde plaats zodat hij weet waar het is.

Ik heb in huis meestal de ren op een kleine grootte open staan als hij losloopt. Poepen doet hij nog niet helemaal in de bak maar wel in zijn ren wat ik verder geen probleem vind.( met een kruimeldief zijn ze zo weg) Heel soms wil er weleens een plasje misgaan maar meestal is het gewoon in de bak.

 

Groetjes,

 

Jellapluis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb sinds 2 weken een voedstertje heb ze vanaf het begin steeds laten rondlopen in de living ze dee enkel Pipi en kaka op haar konijnen wc sinds van het weekend doet ze het ook op mijn stoffen zetel, niet leuk :-(. Is dit omdat ze in de puberteit zit? Terretorium gedrag ? Of omdat het mijn plaats in de zetel is waar ik altijd zit ? Nu woensdag word ze gesteriliseerd ik hoop dat ik het haar dan kan afleren, want durf ze niet meer laten rondlopen als ik in de andere kamer ben... Voor Derest doet ze het nergens in huis, enkel op mijn plekje... Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .