Ga naar inhoud

Niezen


lenie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Vosje onze NHD niets vanaf het moment dat we hem hebben.

Dat is nu ongeveer 2 weekjes en hij heeft al een antibiotica poeder gehad wat door zijn water moest.

Hij blijft niezen.... hebben mensen hier ervaring mee???

Groetjes lenie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk gelijk aan een allergie.. Heb er verder helemaal geen verstand van, of ervaring mee. Maar als een AB-kuurtje niet helpt, en je nijntje blijft niezen, denk ik meteen aan een allergie. Op wat voor een bodem heb je Vosje zitten? Zaagsel wil nog wel eens een allergische reactie teweegbregen, door het stof dat erin zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zit op houtsnippers.... Expres al geen zaagsel enzo gedaan.

Welke kuur??? Goede vraag.... ben de naam kwijt, ik kreeg het van de winkel waar we hem gekocht hadden. Hij heeft een week lang een mespunt door zijn water moeten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

was het dan werkelijk een antibiotica kuur die je hebt gehad=== AB krijg je meestal alleen op recept van een arts. daarbij mogen konijnen lang niet alle medicijnen hebben. en is de kuur die een dierenarts je voor schrijft gericht op de bacterie die de aandoening veroorzaakt!

mijns inziens kan een winkel dat niet vaststellen!

je hebt die kuur nu afgemaakt en het is niet verdwenen.

als een konijn niest heeft ie meestal last van snot en daar is een goede antibiotische behandeling voor nodig anders kan het chronisch snot worden!

het kan ook zijn dat je konijn een allergische reactie heeft.

mij lijkt het gewoon het beste als je even langs je dierenarts gaat en dat die je konijn kan onderzoeen en goed kan diagnostiseren en daarop een goede en gerichte behandeling afstemmen!

heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zo jammer vind dat mensen naar een dieren winkel gaan en een poeder door het water doen.Ipv naar de juiste persoon voor behandeling.De dierenarts!!!!!Als ie snot heeft al langer kan alleen de da je helpen.En de voorgeschreven kuur batryl volledig uit voeren.Onder breek je het of pas je het niet toe zal je konijn groniche snot krijgen.Wat zeker niet prettig is.Mocht hij korstjes krijgen bij zijn neusje zal ie kunnen stoppen met eten.Dan kun je met afgekoelde kammile thee voorzichtig de korstjes weken.En verwijderen wat zeer pijnlijk is.succes cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zo jammer vind dat mensen naar een dieren winkel gaan en een poeder door het water doen.Ipv naar de juiste persoon voor behandeling.De dierenarts!!!!!Als ie snot heeft al langer kan alleen de da je helpen.En de voorgeschreven kuur batryl volledig uit voeren.Onder breek je het of pas je het niet toe zal je konijn groniche snot krijgen.Wat zeker niet prettig is.Mocht hij korstjes krijgen bij zijn neusje zal ie kunnen stoppen met eten.Dan kun je met afgekoelde kammile thee voorzichtig de korstjes weken.En verwijderen wat zeer pijnlijk is.succes cindy

Zoals ik al zei heeft hij geen snot.

Ik ga morgen naar de dierenarts om hem na te laten kijken.

Ik heb gebeld en kan langskomen.

Bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts maakte zich geen zorgen, en dat hoefde ik ook niet te doen.

Longen, luchtwegen, neusje...alles zag er goed uit. Omdat hij zo jong is krijgt hij preventief een antibioticakuur en moet ik nog even langskomen om te kijken hoe het gaat. Verder vond ze hem er goed uitzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .