Ga naar inhoud

Doof konijn ???


karin

Aanbevolen berichten

Iemand stelde mij de volgende vraag :

Wij hebben een dwerghangoor van 11 weken. Hij reageert niet op geluid. Zou dit kunnen betekenen dat hij doof is of komt dit misschien vaker voor bij dit ras?

Ik ken het niet, maar heeft iemand hier ervaring mee ?

Dan kan ik het doorgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij denken dat Swiffer ook doof is (en blind/slechtziend)

Waar je dat aan merkt is inderdaad het niet reageren, ook niet bij onverwachte geluiden (klakken met je tong of iets laten vallen) Dan zouden in ieder geval zijn oren van stand moeten veranderen, al is het een fractie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu gaat het over een hangoor...en dan is het sowieso wel lastiger om oren te zien reageren..Dat verschil merk ik bij onze konijnen ook..

Van de konijnen met staande oren kan je goed hun alertheid 'lezen'. Bij de hangoren zie ik het pas aan hun reactie/gedrag zelf...

Bij ons dove hangoorkonijn merken we totaal geen reactie bij onverwachte geluiden....Hij gaat ook niet rechter op zitten als er een hond blaft bijv.

Of dit diertje ook echt niet reageert of dat het slecht te zien is, is moeilijk te beoordelen aan de hand van 3 zinnen natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Karin,

Dank je wel voor het stellen van min vraag aan jou.

Ik heb de test gedaan en hij reageerd niet op klappen in de handen wanneer hij niet naar ons kijkt. Hij reageerd niet op roepen, klakken met de tong, iets laten vallen.

Wel regareed hij goed op wanneer we met onze handen dichterbij komen.

Het vermoeden is dus dat hij idd doof is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dochter heeft het bij haar katten vrij snel gemerkt door dat die totaal niet reageerden toen er naast hun kop werd geboord.

En als ze slapen en je klapt heel hard in je handen reageren ze ook niet. Nochtans zijn ze van alles bang en gaan lopen als er gebeld wordt.

Ze hebben één nadeel dat jij niet zal meemaken : ze lopen vaak keihard te miauwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een doof nhdtje!!!Kwam ik pas na 5 maanden achter.Ze is nog steeds hier.Ik kwam er pas achter na dat ik haar benaderde van achteren en ze als een ping pong bal over mijn terass stuiterde van de schrik.Wat blijkt later haar zuster is ook doof.Ik hou altijd kontact met de mensen als er nijnen weg gaan.Haar ander zus was niet doof die was ook nog hier toen.Ik heb het uit gezocht Ik moest immers weten of het erfelijk was.maar ze heeft in het nest oorontsteking gehad.Zonder dat ik het door had.En daar dus haar doof heid aan over gehouden.Ze leeft er heel goed mee.Gebruikt haar ogen goed en snorharen.Maar als ik haar benader altijd van voren en avonds met een zak lamp dan is er geen paniek in the house.Ze is heel byzonder voor mij.Daarom zit ze bij mijn bejaarden in het grote kippen hok.Ik kan je wel vertellen dat het erg weinig voor komt.Laafie dus en haar zusje waren in de 22 jaar de enigste die het hadden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .