Ga naar inhoud

Vriendinnetje overleden, konijn blijft alleen achter.


Maakt Niet Uit

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,


 


Gisteren is het vriendinnetje van ons konijn Henk overleden. Ze waren 7 jaren onafscheidelijk van elkaar, in een buitenhok met toegang tot een vrije ruimte in de tuin.


 


Hoe kan ik Henk het beste helpen met zijn verdriet? Hij is niet gewend alleen te zijn en er schiet mij dus van alles door het hoofd. Is het verstandig om Henk naar de konijnenopvang te brengen zodat hij daar zijn laatste jaren samen met andere konijnen kan doorbrengen of is het beter om hem in zijn vertrouwde omgeving te laten waar hij nu alleen de tijd moet doorkomen?


 


Als jullie andere tips hebben om Henk te helpen dan houd ik mij aanbevolen.


 


Alvast dank je wel voor jullie reactie.


 


Ruud


 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterkte met het verlies .

Heb je Henk afscheid laten nemen van zijn vriendinnetje?

Als je merkt hij erg eenzaam is , zou je bij de konijnenopvang hem snel een nieuw vriendinnetje kunnen laten uitzoeken. Als jij er nog niet aan toe bent, hoeft dit natuurlijk niet gelijk. Maar ik zou ook in het belang van Henk denken en hem een vriendinnetje laten uitzoeken.

Je kunt altijd even contact opnemen met een konijnenopvang in de buurt en aangeven wat de situatie is en informeren na de voedsters die er zitten.

 

Sterkte met het verlies .

Heb je Henk afscheid laten nemen van zijn vriendinnetje?

Als je merkt hij erg eenzaam is , zou je bij de konijnenopvang hem snel een nieuw vriendinnetje kunnen laten uitzoeken. Als jij er nog niet aan toe bent, hoeft dit natuurlijk niet gelijk. Maar ik zou ook in het belang van Henk denken en hem een vriendinnetje laten uitzoeken.

Je kunt altijd even contact opnemen met een konijnenopvang in de buurt en aangeven wat de situatie is en informeren na de voedsters die er zitten.

 

Als eerste: sterkte.

Een konijn is een sociaal dier en heeft daarom echt een maatje nodig. Is Stichting Bunnybin misschien iets? Daar bemiddelen ze vaak voor het oudere konijn. Wie weet zit daar een oudere dame bij waarmee Henk nog een aantal jaartjes kan samenwonen. :)

Beste Ainariel,

 

Ik heb Stichting Bunnybin een mail gezonden en wacht op antwoord, dank voor je tip

 

Ruud

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ruud

sterkte allereerst

ik zit hier met hezelfde, voedster nu alleen, mocht je ervoor kiezen om Henk weg te doen dan wil ik henk welmeen kans geven om aan mijn voedster te koppelen

ze staat nu binnen maar gaat in het voorjaar weer naar buiten

ik woon innheemskerk noord holland

Hoi BB, ik woon in Landgraaf dus das een beetje te ver. Dank in ieder geval voor je aanbod

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .