Ga naar inhoud

Jillz niet lekker & rare keutels


Gast

Aanbevolen berichten

Gisterenmiddag viel me op dat Jillz niet echt lekker was. 


Ze was suf, zat maar wat en wilde niet eten. Dierenarts gebeld, cisaral en metacloral opgestart en gelukkig, 's avonds heeft ze weer gegeten.


 


Vanochtend zat ze ook weer lekker hooi te knabbelen en ze was al wat levendiger dus dat zit wel goed denk ik.


 


Alleen bepaalde keutels in de ren vielen me op. Ik neem aan dat ze van haar zijn, gezien zij ook wat ziek was. Bliksem is gewoon 100% zichzelf.


 


Wat denken jullie, even een mestonderzoek laten doen maandag of zie ik spoken en maak ik me voor niets druk?


 


IMAG0356.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Cassie had wel ronde dropjes maar wel erg klein, Stamper wat meer langwerpig. Ik zou het gewoon even doen om wormen, coccidiose en zo uit te sluiten. Stel dat het wel iets is, dan kun je gelijk starten, is de uitslag negatief, dan kun je dat van het lijstje afstrepen. Je hebt minimaal 3 keutels nodig en liefst zo vers mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst alleen Jilzz doen. Stel dat het het niet is, dan heb je onnodig extra geld uitgegeven (bij ons kost het per onderzoek iets van 20 euro). Het onderzoek duurt iets van een kwartiertje of zo (ex wachttijd), je kunt evt later op de dag de keutels van Bliksem langsbrengen als je de medicijnen op moet halen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, er was dus niets afwijkends te zien... Vreemd dat ze dan zo raar deed maar het zal wel goed zitten dan.


 


Ik zit overigens wel een beetje in mijn maag met de dierenartsen. Ik ben erg fan van mijn "vaste" dierenarts maar die is er helaas niet iedere dag en zeker niet 's avonds. Begrijp me niet verkeerd, het zullen vast goede dierenartsen zijn, maar laatst werd me al verteld dat Ilona geen kruising tam konijn x wild was, maar tam konijn x haas. Tja... En met Flip zijn haakjes wilde ze die wegknippen waarna ik haar erop wees dat ze naar mijn weten altijd geslepen moesten worden?


 


Ik ben, als ik niet mijn eigen DA heb, gewoon onzeker of het wel goed is wat ze doen. Ik ben geen dierenarts dus ik weet ook niet alles maar sommige dingen zitten dan gewoon niet lekker. Mocht er iemand dus een goede dierenarts weten in Noord Holland (vlakbij Hoorn) hoor ik het graag.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .