Ga naar inhoud

Schijnzwanger, gasaanval en gevechten in 1 weekend: HELP


ZisaFloki

Aanbevolen berichten

hallo :)

Een uitgebreid verhaal, zou fantastisch zijn als iemand de moeite neemt dit te lezen, ben ten einde raad.

Ik heb een vreselijk weekend achter de rug met m'n 2 kleintjes:

Ik heb 2 konijnen, een gecastreerde. Het begon vrijdagavond toen mijn voedster schijnzwanger werd, zaterdagochtend toen ik bij de ren kwam zat ze te rillen in een hoekje met rondom haar urine, ze at en bewoog niet meer. Ik heb de dierenarts gebeld en die zei dat ik het aan moest kijken. Zaterdag laat in de middag toch begonnen met bijvoeren (wat heel goed ging) en ben 's avonds toen ik zag dat ze wit schuim poepte toch naar de noodarts gegaan. Die stelde een gasaanval en een volle blinde darm vast. Ze heeft toen een paar injecties gehad en ik ben begonnen met Sab Simplex, Fiberplex, tubetjes gel voor de darmen (van de dierenarts) en heb haar om de 3 uur 20 ml Critcal Care bijgevoerd (wat rustig en stressloos verloopt). So far so good.

Nu, 3 dagen later is ze voorzichtig weer begonnen met eten, kleine hapjes groen en een paar sprietjes hooi. Gisteravond heb ik haar voor t laatst gevoed en wil haar eigenlijk niets meer bijgeven en haar zelf laten eten, is dit de juiste beslissing? Ze is iets actiever dan gister en ook actiever opzoek naar eten, vooral het loof van wortels eet ze veel en graag, net als paardebloemblad. Ook laat ze een spoor van mini-keuteltjes na. Moet ik haar nog bijvoeren vandaag of haar het vandaag zelf laten proberen?

Dan is er een volgend probleem bijgekomen. Sinds mijn voedster ziek werd na het schijnzwanger zijn, verdraagt ze de rammelaar niet meer om haar heen. Ze ligt plat op haar buik in de kooi en begin hard te piepen als hij dichterbij komt, als hij haar wast of te dichtbij komt sprint ze bang weg en verstopt zich. Nu merkte ik vanmorgen dat mijn rammelaar bewust achter haar aanrent en haar bijt of krabt als ze blijft liggen. Ze hupt vermoeid van ligplek naar ligplek en van uitzieken en rustig eten is zo geen sprake, moet ik ze scheiden? Ik doe dat liever niet. En waarom vertonen ze dit gedrag überhaupt? Is er wat aan te doen?

Ik hoop dat iemand mij wat licht op de situatie kan schijnen. Heb al veel problemen gehad met deze 2 lieve ettertjes dus ben warmt gewend, maar deze situatie spant de kroon...

Bedankt voor het lezen!

Liefs, Alice

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .