Ga naar inhoud

Bang konijn


Lotte Delva

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb sins zaterdag mijn konijntje ( dus nu 3 dagen). Mijn konijntje was in de winkel heel lief en kwam om aandacht vragen en doet dit nu absoluut niet meer. Hij heeft ook bang van me denk ik.

Ze was daarstraks ontsnapt en we moesten haar jammer genoeg heel hard vast pakken omdat ze anders bij de buren zat. Die hebben een hond en ik wou het ergste voorkomen. Ze zit nu met een kale plek... Mijn konijn is denk ik in shock ( wat wil je...). Ik ben een beetje in paniek en weet niet goed wat te doen. Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je konijn sowieso nog even moet wennen aan de nieuwe omgeving. Eet ze nog wel? Als je konijn echt in shock is en niet meer eet moet je naar de dierenarts gaan.


Probeer eens wat lekkers aan te geven van uit je hand. Op die manier kan ze je gaan vertrouwen en tammer worden. 


Hoe komt ze aan de kale plek?


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je konijn sowieso nog even moet wennen aan de nieuwe omgeving. Eet ze nog wel? Als je konijn echt in shock is en niet meer eet moet je naar de dierenarts gaan.

Probeer eens wat lekkers aan te geven van uit je hand. Op die manier kan ze je gaan vertrouwen en tammer worden.

Hoe komt ze aan de kale plek?

Ze eet nog ja. En denk je dat dat echt gaat helpen? Ik geef ze voorlopig nog geen snoepjes en groenten omdat ze nog maar 2 maand is en omdat ze zowieso aan nieuwe voeding moet wennen. En de kale plek komt omdat mijn papa een beetje te hard was om ze vast te pakken maar het was dat of hapje voor de hond van de buren... :,(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je konijn is sowieso nog heel erg jong, te jong eigenlijk. Dus inderdaad ze zal nu wel even geschrokken zijn van alles.


Ik weet wel zeker dat uit de hand voeren gaat helpen. Als je gaat beginnen met groente kan je hele kleine stukjes gaan geven en snoepjes zou ik gewoon niet doen. Geef dan gewoon een ministukje appel of een schijfje banaan. Ook kan je gewoon de brokjes uit de hand voeren. 


Heeft ze lekker de ruimte om te spelen? Toen mijn konijnen hier kwamen heb ik ze eerst een week met rust gelaten om te wennen. Alleen voeren en schoonmaken heb ik toen gedaan. Maar nog niet uit de ren gehaald. 


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .