Ga naar inhoud

Vlooien! Tips?


SuusjeB

Aanbevolen berichten

Iewhhh gisteren ontdekte ik dus 3 larven/vlooien krioelen in Noa d'r vachtje... ik dacht dat ze last had van de rui, maar het waren dus beestjes!


Ik heb er 3 gezien, en voor de rest allemaal zwarte stipjes vooral op haar rug in een 1 strook. Alles natuurlijk dicht op zondag, maar gelukkig bij Intratuin


ongedierte spray van beaphar kunnen kopen en haar dus gesprayd. Nu hoop ik dus dat het voldoende is voor haar en die eitjes niet alsnog gaan uitkomen.


 


Nu heb ik dus ook tapijtspray(ook van beaphar)  gekocht om ons tapijt te behandelen, de 1 zegt dat het niet nodig is, de ander zegt van wel en dat het tot 8 maanden kan duren.


 


Ik heb geen andere huisdieren maar ik mensen in mijn omgeving hebben wel katten/honden.


 


Iemand hier ervaring mee gehad? Ik heb nog nooit een konijn met vlooien gehad, dus voel me behoorlijk onzeker! Ik wil straks niet een lek geprikt konijn en een huis vol springende vlooien!


Link naar reactie
Delen op andere sites

De meest effectieve behandeling bij vlooien bij konijnen is dmv een pipet Stronghold ( kitten/kattenversie). Dit kun je bij je dierenarts kopen, je legt de situatie uit en verteld hierbij dat het om een konijn gaat en het gewicht van het konijn. Je zal dan afhankelijk van je dierenarts het zo kunnen kopen of langs moeten komen met je konijn.

Het kan zijn de behandeling na 3/4 weken herhaald moet worden, dit gaat in overleg met je dierenarts en ligt er uiteraard aan of de vlooien weg zijn.

Verder alles goed schoonmaken, eitjes kunnen in het stro/bodembeddeking/kleden/hoekjes/naden etc zitten. Dus om de plaag uit te roeien de ruimte van het konijn goed reinigen, en de ruimte eromheen. Dit kan dmv een omgevingsspray ( kijk hiermee uit bij dieren en mensen ) en door vaak en goed te stofzuigen. De stofzuigerzak direct weggooien en je kan een vlooienbandje kopen en een stuk hiervan opzuigen, voordat je gaat stofzuigen.

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts zei dat ik moest wachten omdat die spray van beaphar 2 weken door werkt. Als ze dan nog last had kon ik de stronghold komen ophalen.


Ik heb niks meer kunnen ontdekken, ook geen luizen poep meer gezien in haar vacht.


 


werkt die stronghold ook preventief dat jullie weten ?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Stronghold werkt preventief, maar houdt er rekening mee het wel gewoon gif is. Anders zou het immers niet werken en je dit dus liever niet te vaak gebruikt.

Ik heb 4 konijnen buiten en ze 1x met Stronghold behandeld, dit ivm mijt. Verder heb ik ze nog nooit een anti vlo middel oid toegediend en ze hebben ook nog nooit vlooien gehad. Ook heb ik een aantal katten en een hond.

Deze behandel ik alleen in de zomer met Stronghold preventief, ook hun hebben nog nooit vlooien gehad.

Dus ik zou het persoonlijk niet continu bij je konijn gebruiken. De reden dat ze bij jou op je konijn zijn gaan zitten , is waarschijnlijk omdat er geen andere dieren in de buurt zijn. Zover ik altijd heb begrepen zijn het honden/kattenvlooien en komen deze alleen op je konijn als er geen hond/kat in de buurt is. Of er dus heel veel vlooien zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .