Ga naar inhoud

Zelf kruiden drogen


Ainariel

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om van de week mijn planten te gaan oogsten en te drogen voor de hupsels. Mijn tuin staat vol met citroenmelisse, munt, rozemarijn, aardbeiblad, salie. Maar hoe droog ik ze?


 


Ik bedoel dan in de oven. Op internet word ik er niet veel wijzer van, dus ik hoop dat jullie een tip hebben over hoe hoog de oven moet staan en hoe lang het erin moet?


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n kruidendroogmachine. Maar ik denk dat je 1 de temperatuur niet te hoog moet zetten! Kruiden moet je langzaam laten drogen. Misschien de oven op een kiertje open zetten met een lepel of iets er tussen. Goed uitspreiden en tussendoor mischien even omdraaien. Kan je niet een soort rekje maken wat je in de oven kan zetten met meerdere lagen anders gaat het heel lang duren.

Knuffels Belleke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 1 jaar later...
  • 5 weken later...

Zelf droog in appel en wortelen voor mijn konijnen in de oven.

 

Ik snijd eerst fijne reepjes van de wortel of fijne plakjes appel.

Vervolgens leg ik ze op de grillplaat van de oven.

De oven temperatuur verschilt tussen de 40 tot 60 graden.

Steek zeker een lepel of dergelijks tussen de ovendeur zodat het vocht eruit kan en alles kan drogen.

Afhankelijk van wat je droogt kan het wel enkel uren duren.

 

Ervaring met het drogen van kruiden heb ik niet maar ik hoop dat ik mischien toch een beetje heb kunnen helpen met hoe ik groenten of fruit droog. :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .